Samsonite: Superduurzaam maar prijzig: Wat zeggen de reviews echt?
Mijn indruk van Samsonite
De reviews over Samsonite zijn echt gemengd. Veel mensen vinden de koffers super duurzaam en het assortiment is top, wat ik ook zelf heb ervaren. Maar ik zag ook regelmatig dat de prijzen best aan de hoge kant zijn voor wat je krijgt. Daarnaast klagen sommige klanten over de klantenservice die niet altijd even behulpzaam is, vooral als je iets buiten de garantieperiode hebt. Een concreet verbeterpunt zou zijn dat Samsonite hun garantie uitbreidt of de reparatiekosten verlaagt. Ook, hoewel de snelle levering en gratis verzending een pluspunt zijn, gebeuren er soms fouten met verkeerde leveringen. Het zou fijn zijn als ze dat beter kunnen managen. Al met al zijn de producten van Samsonite betrouwbaar, maar er is zeker ruimte voor verbetering in prijs-kwaliteit en klantenservice.De door ons geselecteerde videos.
Nieuwste reviews
Zeer teleurgesteld in de hoge reparatiekosten en slechte klantenservice van Samsonite
Ik ben diep teleurgesteld in mijn recente ervaring met de klantenservice van Samsonite en de absurde reparatiekosten die zij rekenen. In 2017 kocht ik een Samsonite CHRONOLITE koffer voor €214, met de verwachting dat ik een duurzaam en hoogwaardig product had aangeschaft. Helaas raakte onlangs de rits van mijn koffer licht beschadigd. Aangezien Samsonite een 10-jarige garantie biedt en zichzelf profileert als een merk dat duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan, verwachtte ik dat de reparatie onder de garantie zou vallen. Tot mijn grote verbazing werd mij echter medegedeeld dat de reparatiekosten €160 zouden bedragen. Dit is ongeveer 75% van de oorspronkelijke aankoopprijs! Samsonite rechtvaardigde deze hoge kosten door te stellen dat de interne waarde van de koffer hoger is dan mijn aankoopprijs, wat absoluut niet relevant is voor de klant. Ik heb geprobeerd mijn zorgen kenbaar te maken aan de klantenservice, maar hun reacties waren verre van behulpzaam. Ze weigerden enige vorm van coulance te tonen, ondanks het feit dat zulke hoge reparatiekosten niet bijdragen aan een groenere samenleving en klanten ontmoedigen om hun producten te laten repareren. Dit staat haaks op hun bewering een milieubewust bedrijf te zijn. Uiteindelijk ben ik gedwongen om een negatieve review te schrijven in de hoop dat Samsonite in de toekomst hun reparatiebeleid herziet en meer klantvriendelijke en duurzame oplossingen biedt. Op dit moment zou ik niemand aanraden om een Samsonite koffer te kopen vanwege de exorbitante reparatiekosten en de teleurstellende klantenservice.
Perfecte service
Perfecte service Buiten garantie werden sloten gratis vervangen Samsonite spinner koffer
Ik heb de nieuwste rol koffer gekocht…
Ik heb de nieuwste rol koffer gekocht 420 euro. Op het vliegveld bij inchecken grote koffer, viel het samsonite koffertje even voor de balie op z'n kant. Gelijk zag ik overal beschadigingen en de lak er af. Ik vind echt voor dit bedrag onacceptabel dat gelijk de lak er af is! Julie maken de onverwoestbare reclame voor deze koffers, maar 1 keer niet al te hard op z'n kant en hoppa kleur er af en lichte plekken direct???? De organisatie geeft geen gehoor hieraan. Vraagt mij bij support&go vragenlijst in te vullen en krijg computer antwoord terug. Dan krijg ik na weken antwoord, dat het is wat het is mail en als ik het er niet mee eens ben, support&go vragenlijst invullen. Dat voor de tweede keer.. alsof er dan een ander antwoord gaat komen. Ik vind het echt schandalig voor 420 euro dat de koffer zo snel beschadigt, erger vind ik nog het niet beantwoorden van Samsonite! Ik heb nogmaals gemaild en krijg NIKS terug!! Ik vind het echt schandalig hoe samsonite hier mee omgaat, slechte kwaliteit en heeeel erg slecht hoe deze mensen met je vraag of klacht omgaan!! En dat voor 420 euro!
Onze Tiktok aanraders over Samsonite.
Putting you on the bestttt suitcase I have ever purchased 🧳✈️ @Samsonite
do you have any travel plans coming up?? #ad #samsonite
Replying to @jahred09dfin samsonite luggage #samsonite #luggage #travel
Slechtste reviews
Teleurstellend
Een laptop rugzak gekocht. Deze rugzak bleek al snel waterschade te vertonen door lichte regen. Door de stiknaden is de regen in de tas gekomen, waardoor spullen nat zijn geworden en in de tas een watervlek verscheen. De medewerker van Samsonite heeft aangegeven dat de laptop rugzak niet bedoelt is om buiten in de regen mee te lopen. Wat erg opmerkelijk is. Samsonite wilde hier in eerste instantie zelf naar kijken, maar na lang aandringen kreeg ik mijn geld terug. Door de slechte service zal ik nooit meer een product van ze kopen. Zeer jammer.
Zeer teleurgesteld in de hoge reparatiekosten en slechte klantenservice van Samsonite
Ik ben diep teleurgesteld in mijn recente ervaring met de klantenservice van Samsonite en de absurde reparatiekosten die zij rekenen. In 2017 kocht ik een Samsonite CHRONOLITE koffer voor €214, met de verwachting dat ik een duurzaam en hoogwaardig product had aangeschaft. Helaas raakte onlangs de rits van mijn koffer licht beschadigd. Aangezien Samsonite een 10-jarige garantie biedt en zichzelf profileert als een merk dat duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan, verwachtte ik dat de reparatie onder de garantie zou vallen. Tot mijn grote verbazing werd mij echter medegedeeld dat de reparatiekosten €160 zouden bedragen. Dit is ongeveer 75% van de oorspronkelijke aankoopprijs! Samsonite rechtvaardigde deze hoge kosten door te stellen dat de interne waarde van de koffer hoger is dan mijn aankoopprijs, wat absoluut niet relevant is voor de klant. Ik heb geprobeerd mijn zorgen kenbaar te maken aan de klantenservice, maar hun reacties waren verre van behulpzaam. Ze weigerden enige vorm van coulance te tonen, ondanks het feit dat zulke hoge reparatiekosten niet bijdragen aan een groenere samenleving en klanten ontmoedigen om hun producten te laten repareren. Dit staat haaks op hun bewering een milieubewust bedrijf te zijn. Uiteindelijk ben ik gedwongen om een negatieve review te schrijven in de hoop dat Samsonite in de toekomst hun reparatiebeleid herziet en meer klantvriendelijke en duurzame oplossingen biedt. Op dit moment zou ik niemand aanraden om een Samsonite koffer te kopen vanwege de exorbitante reparatiekosten en de teleurstellende klantenservice.
Anderen bekeken ook
Beste reviews
Superservice Samsonite Lelystad
Op zaterdag 23 december jl. 19:15 uur lichte paniek in huis. De volgende dag zouden wij in de ochtend op vakantie gaan en tijdens het inpakken van de Samsonite Essens kregen wij het cijferslot niet meer open, met alle kleding erin. Telefonisch contact gezocht met het servicepunt in Bataviastad. Medewerker gaf aan om het te -proberen of hij de koffer kon openen. Meteen in de auto gestapt en even voor 20:00 uur ( de winkel ging om 20:00 uur dicht) liep ik de winkel in. Meteen werd geprobeerd om het cijferslot te openen. Hoe opgelucht was ik dat hij dat voor elkaar kreeg. En dat zonder kosten…. Service van de zaak 👍 Ik zag namelijk al het scenario voor ons; koffer openbreken, nieuwe koffer regelen en dat binnen enkele uren voordat wij op Schiphol moesten zijn.
Perfecte service
Perfecte service Buiten garantie werden sloten gratis vervangen Samsonite spinner koffer
Graag schrijf ik een fantastisch…
Graag schrijf ik een fantastisch compliment over medewerkster Didi en de service van de Samsonite outlet store in Bataviastad te Lelystad! Zonder dat ik de garantiebon kon overhandigen, heeft Didi ervoor gezorgd dat mijn trekstang van een redelijk nieuwe Samsonite trolley kosteloos kon worden vervangen! Heel blij ben ik als stewardess voor een liefde voor de Samsonite koffers/trolley’s zo dichtbij huis!