Persoonlijk vind ik dat Decathlon wel veel te bieden heeft qua assortiment en prijs, maar ik heb gemerkt dat de kwaliteit soms te wensen overlaat. Een keer had ik bijvoorbeeld problemen met een fiets die ik bij hen kocht; de garantieafhandeling duurde veel te lang en was niet altijd duidelijk. Ook vond ik dat de communicatie met de klantenservice beter kon, vooral als het ging om retourneren—dat liep soms vertraagd op. Aan de andere kant was het personeel vriendelijk wanneer je ze tegenkwam en je kon altijd een goede keuze maken uit het brede aanbod. Ik zou graag zien dat Decathlon hun garantieprocedures versnelt en de klantenservice beter traint om sneller en duidelijker te reageren.
De door ons geselecteerde videos.
Hiking Gear That's WAY CHEAPER at Decathlon Than Anywhere Else
ALL-TIME BEST DECATHLON GEAR // Quality on a Budget
Decathlon Men's Football Boots Agility 100 FG - Black Low price football shoe Trillium Mall Amritsar
Persoonlijk ben ik best tevreden over de productkwaliteit van Decathlon. Mijn Kalenji hardloopschoenen gaan al maanden zonder problemen en zitten super comfortabel, precies zoals ik ervan verwacht had. Toen ik een fietslicht had dat plotseling niet meer werkte, vond de garantieafhandeling soepel en kreeg ik snel een vervangend exemplaar. Toch zou het fijn zijn als sommige producten, zoals hun tenten, wat robuuster waren. Een beetje meer aandacht voor duurzaamheid zou het nog beter maken!
Persoonlijk vind ik de prijs-kwaliteitverhouding bij Decathlon echt prima. Ik heb bijvoorbeeld mijn eerste fietshelm daar gekocht; niet duur, maar van goede kwaliteit en hij hield het echt lang vol. Ook de sportkleding die ik heb aangeschaft blijkt duurzaam te zijn, zelfs na veelvuldig wassen. Een verbetering zou kunnen zijn dat ze meer transparantie bieden over extra kosten zoals bezorging, want soms kom je onverwachte kosten tegen bij het afrekenen. Daarnaast zou het fijn zijn als de prijzen online en in de winkel consistenter zijn, zodat je niet het gevoel hebt dat je ergens meer betaalt. Over het algemeen ben ik tevreden, maar deze aanpassingen zouden de ervaring nog beter maken.
Mijn ervaring met de klantenservice van Decathlon was echt niet top. Een paar maanden geleden bestelde ik een fietshelm die eigenlijk niet meer paste, en ik wilde deze terugsturen. Ik had verwacht dat het soepel zou gaan, maar het kostte me wel drie weken voordat ik überhaupt een reactie kreeg. Toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg, was de medewerker nogal ongeduldig en hielp me niet echt verder. Het voelde alsof ik lastigviel. Ik zou willen dat Decathlon sneller reageert en hun medewerkers wat vriendelijker maakt. Misschien kunnen ze een speciaal team opzetten dat klachten efficiënter afhandelt, zodat klanten niet zo lang in onzekerheid zitten. Dat zou echt een groot verschil maken.
Persoonlijk vond ik de levering bij Decathlon best soepel verlopen. Mijn nieuwe wandelchoenen waren binnen twee dagen bij me thuis, precies zoals beloofd. Toen ik later toch een paar artikelen wilde terugsturen, merkte ik wel dat het een stuk ingewikkelder was dan verwacht. De communicatie hierover was vaag en het duurde weken voordat ik mijn geld terugkreeg. Het zou echt helpen als Decathlon de terugbetalingen sneller zou afhandelen en duidelijker zou communiceren tijdens het retourproces. Ook een betere klantenservice om vragen sneller te beantwoorden, zou de ervaring een stuk verbeteren.
In mijn bezoek aan Decathlon merkte ik dat het personeel echt aardig was en me goed hielp met het uitzoeken van de juiste sportspullen. Een keer duurde het echter wat langer voordat mijn bestelling klaar was, wat best frustrerend was. Misschien kunnen ze hun voorraadbeheer verbeteren zodat producten sneller beschikbaar zijn. Over het algemeen vind ik Decathlon een betrouwbare plek om sportartikelen te kopen, maar wat meer efficiëntie bij drukke tijden zou het nog beter maken.
Ik vind dat Decathlon echt meer kan doen op het gebied van innovatie en duurzaamheid. Het zou super zijn als ze een programma zouden opzetten om oude fietsen in te nemen en deze een nieuw leven te geven. Ook zou ik graag zien dat ze meer inzetten op de circulaire economie, zelfs als dat niet meteen winstgevend is. Daarnaast kunnen hun verpakkingen veel kleiner en milieuvriendelijker worden, vooral voor kleinere producten. Het zou ook helpen als ze productie dichter bij huis zouden brengen om de ecologische voetafdruk te verkleinen in plaats van in Bangladesh te produceren.
Nieuwste reviews
Decathlon claimt circulair te willen…
Decathlon claimt circulair te willen zijn. Een mooi streven maar in de praktijk een holle ambitie. toen ik mijn oude fiets wilde inleveren (die door de fietsenmaker niet gerepareerd kon worden omdat ze geen Decathlon fietsen repareren uit principe, vanwege de te slechte kwaliteit) kreeg ik daar geen geld voor terug van hen in hun ‘Buy back’ beleid. Maar sterker nog: ze wilde hem niet eens innemen om de goede onderdelen nog te kunnen gebruiken. Dus in feite geeft decathlon hiermee toe dat de producten die ze maken in no time geen cent meer waard zijn…. En circulariteit dus toch niet belangrijk als ze er zelf niet aan kunnen verdienen.
Ik zit thuis vanwege ziekte en ben niet in de gelegenheid om naar de winkel te gaan. Ik vraag mijn zoon om een paar foto's te maken van tenten en matjes met het artikelnummer zodat ik thuis het kan kijken. Hij wordt vervolgens aangesproken door een beveiliger dat hij geen foto's mag maken.
Gemiste kans Decathlon!!!
Ik heb al mijn items in de zelfscan-bak geplaatst. Het was veel. Thuisgekomen zie ik een product op de bon staan wat ik nooit in mijn handen heb gehad. Een waterzakreinigingsset. Waardeloos. Ik woon een eind van de winkel af.
Decathlon is my toy shop. #runninghaul #decathlonhaul
Slechtste reviews
Dure electrische fiets gekocht waar…
Dure electrische fiets gekocht waar binnen 2 jaar van alles kapot aan is. Decathlon kan niks doen omdat de fiets van een partner van hen zou zijn. Repareren de fiets niet en reageren niet op mijn berichten.
Had een deeper pro besteld maar na een week heeft Decathlon dit nog niet aan mij verzonden ( geen Track en Trace ontvangen). De status is al ruim een week: klaar voor verzending. Het was voor mij op aanraden van een vriend dat ik de Decathlon uitprobeerde, helaas mijn eerste ervaring met Decathlon is direct de laatste, hou mijn hart vast voor het retour krijgen van mijn geld...
Fiets kleding gekocht.werd los in een doos geleverd. Niet verpakt. Fietshandschoenen van Endurance .dit zijn de vreselijkste die ik ooit gehad heb. De stiknaden eeriteren al na enkele minuten ze zijn het best binnenstebuiten te dragen.
Top service bij Decathlon Breda. Wat problemen met slaapmatjes en een verroest voetbal goaltje. Bij de servicebalie meteen nieuwe gekregen ook al was de aankoop 3 jaar geleden
Altijd blij als ik bij decatlon wegga. Mooie spullen groot assortiment voor iedere portemonnee.
Van de week een online bestelling gedaan. Qua duurzaamheid mag er nog wel wat aandacht worden besteed aan het verpakken. Een mega grote doos (alleen niet te omvatten met een relatief klein pakket erin.