Mijn indruk van Brussels Airlines

Persoonlijk heb ik best gemengde ervaringen met Brussels Airlines. Het personeel was altijd vriendelijk en de app werkte soepel, wat het inchecken een stuk makkelijker maakte. Maar eerlijk, de stoelen zitten echt niet comfortabel, vooral niet op langere vluchten. Een keer was mijn bagage ook zoekgeraakt, wat best stressvol was. Bovendien duurde het soms super lang voordat de klantenservice reageerde op mijn vragen. Ik zou graag zien dat ze investeren in betere stoelen en een betrouwbaardere bagageafhandeling, zodat de hele reiservaring aangenamer wordt.

De door ons geselecteerde videos.


Review: BRUSSELS AIRLINES A330-300 ECONOMY CLASS
BRUTALLY HONEST | Brussels Airlines A320 Economy Class
Brussels Airlines Premium Economy Review 2024

Nieuwste reviews

Frauduleuze praktijken ( Case no. 2403-SN-01047)

Frauduleuze praktijken: ze bieden stoelen met extra beenruimte aan tegen een meerprijs, en op het vliegtuig blijkt dat het gewone “standaard stoelen” zijn zonder extra beenruimte. Als je achteraf bij de klantendienst het supplement terugvraagt, krijg je een antwoord volledig naast de kwestie. Brussels Airlines antwoordt dat ze " het recht hebben om de zitplaatstoewijzing elk moment te kunnen wijzigen, zelfs na het instappen op het vliegtuig, omwille van operationele, beveiligings- of veiligheidsredenen, of omwille van overmacht. We hebben uw stoel vervangen door een zitplaats die zo goed mogelijk aan dezelfde criteria voldeed, dus aan het raam / de gang / vooraan / achteraan. ". Met deze regel zou ik nog kunnen instemmen, evenwel heb ik helemaal geen andere stoelen gekregen, integendeel : ik heb extra voor 2 stoelen op het gangpad van rij 9 ( dit zou volgens hun advertentie de "exit-row" zijn ) betaald, en ik heb ook op deze 2 gangstoelen van rij 9 gezeten. Evenwel was rij 9 helemaal geen exit-row, het was een standaard rij. Ik heb mijn betalingsbewijs van het supplement voor de 2 stoelen op de exit-row aan het cabinepersoneel getoond, maar men kon ons geen andere stoelen aanbieden omdat de vlucht vol was; men voeegde eraan toe dat ik het geld wel terugbetaald zou krijgen als ik klacht zou neerleggen. Dit heb ik gedaan, 2 x zelfs ( de 2de keer op 5 april), maar brussels airlines reageert helemaal niet meer. Ik overweeg klacht neer te leggen bij het ministerie van economische zaken.

d
dfoc 8 maanden geleden
2
Totaal
Zou hier weer kopen?

Tevreden!

Na het lezen van alle reviews had ik toch wel een beetje spanning voor onze vlucht naar Napels, maar gelukkig ging het prima! We hadden geen stoelen gereserveerd voor ons gezin (twee volwassenen en drie kinderen tussen de 4 en 9 jaar), omdat in de voorwaarden stond dat ouders naast hun kinderen geplaatst zouden worden. De heenweg bleek dit niet helemaal zo te zijn, mijn man zat naast de jongste, de twee oudste voor hem en ik een rij er achter aan de andere kant. We konden de stoel naast de oudste twee nog wel kopen, dat was raar. Wel gedaan voor 20 euro. De terugweg zaten we wel bij elkaar. Dit is eigenlijk het enige puntje van kritiek. Het personeel was beleefd, goede vlucht gehad, prima beenruimte (hebben wel eens krapper gezeten), kortom: voor ons wel voor herhaling vatbaar!

L
Lianne 89 8 maanden geleden
8
Totaal
Zou hier weer kopen?

Vlucht wordt gecanceld

Vlucht wordt gecanceld, geen enkele medewerking omdat het via een agent geboekt is. Agent verwijst naar Brussels Airlines. Het cancelen van vluchten is schering en inslag. Verder hun cabine personeel heeft geen enkele intentie om behulpzaam te zijn. Bagage rekken zijn overvol en ze staan erbij en kijken erna terwijl de vlucht al vertraagd was.

M
Marco Dubbelt 8 maanden geleden
4
Totaal
Zou hier weer kopen?

Onze Tiktok aanraders over brussels airlines ervaringen en reviews van klanten.


De longhaul opleiding voor A330 ✈️ #stewardess #flightattendant

Cosa si mangia su un volo di Brussels Airlines? 🇧🇪✈️ #AirLines #Review

Replying to @nathan_desmet Brussels Airlines! Transavia next! 💚 #fy #fyp

Slechtste reviews

Frauduleuze praktijken ( Case no. 2403-SN-01047)

Frauduleuze praktijken: ze bieden stoelen met extra beenruimte aan tegen een meerprijs, en op het vliegtuig blijkt dat het gewone “standaard stoelen” zijn zonder extra beenruimte. Als je achteraf bij de klantendienst het supplement terugvraagt, krijg je een antwoord volledig naast de kwestie. Brussels Airlines antwoordt dat ze " het recht hebben om de zitplaatstoewijzing elk moment te kunnen wijzigen, zelfs na het instappen op het vliegtuig, omwille van operationele, beveiligings- of veiligheidsredenen, of omwille van overmacht. We hebben uw stoel vervangen door een zitplaats die zo goed mogelijk aan dezelfde criteria voldeed, dus aan het raam / de gang / vooraan / achteraan. ". Met deze regel zou ik nog kunnen instemmen, evenwel heb ik helemaal geen andere stoelen gekregen, integendeel : ik heb extra voor 2 stoelen op het gangpad van rij 9 ( dit zou volgens hun advertentie de "exit-row" zijn ) betaald, en ik heb ook op deze 2 gangstoelen van rij 9 gezeten. Evenwel was rij 9 helemaal geen exit-row, het was een standaard rij. Ik heb mijn betalingsbewijs van het supplement voor de 2 stoelen op de exit-row aan het cabinepersoneel getoond, maar men kon ons geen andere stoelen aanbieden omdat de vlucht vol was; men voeegde eraan toe dat ik het geld wel terugbetaald zou krijgen als ik klacht zou neerleggen. Dit heb ik gedaan, 2 x zelfs ( de 2de keer op 5 april), maar brussels airlines reageert helemaal niet meer. Ik overweeg klacht neer te leggen bij het ministerie van economische zaken.

d
dfoc 8 maanden geleden
2
Totaal
Zou hier weer kopen?

Nooit meer BA

In december 2019 heb ik 3 vliegtickets voor juli 2020 naar Washington gekocht. Totaalprijs meer dan 3200 euro. In juni 2020 ontving ik een annulering dat deze vluchten niet doorgaan ivm corona. Daarna niets meer vernomen. BA is het slechtste bedrijf waar ik ooit mee te maken heb gehad. Schandalig dat de Belgische overheid ook nog 290 miljoen steun heeft toegezegd zonder daar voorwaarden aan te koppelen m.b.t. vergoeden van klanten. Nooit meer BA.

H
Hubert 4 jaar geleden
2
Totaal
Zou hier weer kopen?

Vliegtuig overboekt

Vliegtuig overboekt! Wij mogen dit wettelijk mijnheer… U zal misschien pas op de luchthaven ingecheckt hebben en niet online? Neen toch niet! En dan moesten we dankbaar zijn dat er iemand het sluiten van de gate niet gehaald heeft en we toch mee konden. Dus dank u Brussels Airlines dat we dan toch nog meemochten…

L
Luc Massant 8 maanden geleden
2
Totaal
Zou hier weer kopen?

Beste reviews

Prima ervaring

Recent met Brussels Airlines naar New York en weer terug naar Brussel gevlogen, in mijn ogen een prima maatschappij, aardige en kundige mensen aan boord van het vliegtuig spreken Frans, Engels en Nederlands. De app van Brussels Airlines werkt ook goed. Koffers op Brussel waren bijna nog sneller op de band dan dat wij er waren complimenten daarvoor. Enige minpunt vonden wij de check in op JFK airport wat een onvriendelijk mensen die totaal geen zin hebben om te werken, terwijl ze je inchecken met elkaar praten en zo niet klantvriendelijk overkomen naar de mensen die je tegenover je hebt staan maar daar kan Brussels Airlines zelf niet direct wat aan doen denk ik.

R
Richard V 1 jaar geleden
10
Totaal
Zou hier weer kopen?

Vlucht SN3256 25/06/2022 Heraklion-Brussel

Vlucht SN3256, Heraklion-Brussel graag feliciteren wij gans het team van deze vlucht. Het was zeker niet de meest aangename reis maar alle personeel van Brussels Airlines verdient hier een gouden pluim . Juiste informatie, super hulpvaardig, correct wat strenger als het nodig was en super vriendelijk <3 Jullie verdienen een extraatje Bravo

D
Diane De Frangh 2 jaar geleden
10
Totaal
Zou hier weer kopen?

Mijn vlucht naar Munchen werd onlangs…

Mijn vlucht naar Munchen werd onlangs geannuleerd. Ben uitermate tevreden over de hulp die ik kreeg aan de balie van de loge. Jullie collega Christine was uitermate behulpzaam. Ik ken haar familienaam niet maar denk dat het Demallon is. Niet zeker. Zeer professioneel van haar. Een welgemeende Dank U daarvoor.

B
Bert Tuerlinckx 2 jaar geleden
10
Totaal
Zou hier weer kopen?

Schrijf zelf een review