![]()
Ziengs: Fantastische Service of Teleurstellende Garanties? Ontdek de Ware Klantenervaring!
Mijn indruk van Ziengs
Persoonlijk vind ik de reviews over Ziengs best gemengd. Sommige mensen zijn echt tevreden over het advies en het brede assortiment, wat ik zelf ook heb ervaren toen ik laatst iets kocht. Maar er zijn ook flink wat klachten over de garantievoorwaarden en de prijzen. Ik had bijvoorbeeld last van een verwarrende retourprocedure, ondanks dat het gratis was. Het zou echt helpen als Ziengs hun klantenservice naar een hoger niveau haalt en de communicatie rondom garanties duidelijker maakt. Ook wat consistentie in de productkwaliteit zou zeker welkom zijn. Als ze deze punten verbeteren, zou mijn ervaring zeker positiever zijn!De door ons geselecteerde videos.
Nieuwste reviews
Ik heb vorig jaar mei Skechers slip-ins…
Ik heb vorig jaar mei Skechers slip-ins gekocht bij Ziengs in Ede. Deze schoenen zijn bedoeld om aan te trekken zonder gebruikmaking van de handen. Alles aan de schoenen is nog goed, met uitzondering van de hak. Die is aan de binnenkant helemaal kapot. De winkel geeft niet thuis, de klantenservice ook niet. Behalve het aanbod om nieuwe schoenen uit te zoeken met 20 procent korting. Heel royaal om dat aanbod te doen op een moment dat zo ongeveer alle schoenen de winkel verlieten met - jawel - 20 procent korting. Bij Ziengs hebben ze nog nooit gehoord van wettelijke garantie. Ik heb tijdig geklaagd over de schoenen. Ook de eigen algemene voorwaarden blijken een wassen neus. Echt heel slecht om niet vóór de aankoop te melden dat alle wettelijke en fatsoensregels worden genegeerd worden. Bah!
Vanmiddag terug geweest met…
Vanmiddag terug geweest met cowboylaarzen van mijn dochter, die ik 23 maart gekocht had. Kwamen er van de week achter (na paar weken niet gedragen) dat de rits kapot is, laarzen waren €99,99. Ik kreeg als reactie dat er op ritsen geen garantie wordt gegeven. Na overleg mocht ik voor dat bedrag nieuwe schoenen uitkiezen, probleem is alleen dat ik daar niet kon slagen voor m’n dochter en zelf niks nodig heb. Dit gaf ik aan, ging ze weer overleggen of bedrag later besteed mocht worden, ik kon dan als coulant 75,- terug krijgen, zei dat ik dat echt belachelijk vond, dat er gewoon 25,- door m’n neus wordt geboord, was niet zo want mocht nieuwe uitzoeken, zeg dan gooi ik 100,- weg want ik heb niks nodig! Heb aangegeven dat ik belangrijk vind dat m’n kids goede schoenen dragen ondanks dat ik een gescheiden moeder ben, alleen voor mij nooit geen ziengs meer, was een trouwe klant, die zijn jullie kwijt.
Besteld en betaald op donderdag en bezorgen op maandag
Besteld en betaald op donderdag en een mail van Ziengs we gaan hem voor u inpakken. Op hun site de melding voor 22.00 uur besteld dezelfde dag verstuurd. Contact met Ziengs gaf aan dat deze vrijdagmorgen nog niet was ingepakt. Helaas die vlieger gaat niet op. Post.nl levert maandag de bestelling. Daar zitten dus 2 uitlever werkdagen tussen. Volgens mij heeft Ziengs hinder van slakken op de werkvloer.
Onze Tiktok aanraders over Ziengs.
ik ben kapot blij dat ik enorm leuke schoenen mocht uitkiezen bij
Hoe cute zijn deze sandaaltjes 💚 #ziengs #soliver #sandaaltjes #sandles
Check out @zingai This is in no way sponsored, it came up on my FB stories and I thought I’d give it a try! Zing can train you at home or at the gym. It’s pretty genius and very affordable! Let me know if you’d like me to give you progress updates! 💪🏼
Slechtste reviews
Personeel praat onvriendelijk over de klant in de winkel
Ik was gisterochtend met mijn dochter van 2 jaar in deze winkel om sandalen te kijken. Mijn dochter vindt nieuwe schoenen nooit leuk, maar zoals iedereen zal begrijpen is dit soms toch nodig. Om een idee te krijgen van de maat die ze nodig heeft wilde ik deze bij haar aan passen. Mijn dochter moest huilen, wat ik snapte. In eerste instantie probeerde de verkoper haar af te leiden met een stuiterbal. Aardig bedoeld, maar de stuiterbal hoefde mijn dochter niet. Ze bleef huilen, maar ik deed haar toch de sandalen aan. Toen ik zag dat de maat goed zat deed ik ze weer uit. De andere vrouwelijke verkoopster kwam kijken en zei dat ik beter thuis kon passen in plaats van te dwingen, anders zou mijn dochter nog een trauma oplopen. Misschien goed bedoeld, maar dit was toch ongevraagd advies. De verkoper probeerde mij nog aan te smeren dat ik de sandalen mee naar huis nam, omdat ik ze toch wel om zou kunnen ruilen. Ik heb vriendelijk bedankt, ik wil graag zelf online kijken naar alle kleur mogelijkheden en mijn dochter hierin als ze ontspannen is de mogelijkheid geven om zelf te kiezen. Hierna ging ik nog schoenen voor mezelf kijken in de winkel. De winkelmedewerker dachten dat ik uit de winkel was. Ze zeiden o.a. tegen elkaar: "Dat ze dat haar kind aandoet, dat kind loopt nog een trauma op. Die moeders van tegenwoordig denken dat ze het zo moeten aanpakken." Het voelde erg naar dat er zo over mij gepraat werd. Toen ze even later zagen dat ik nog in de winkel was schromen ze zich er ook niet voor en zeiden ze tegen elkaar: "Oh ze is er nog, nou we doen gewoon net alsof er niks gebeurd is." Toch jammer dat het personeel zo onvriendelijk is en niet gewoon oprecht meedenkend is. Misschien een klantvriendelijkheid cursus volgen, daar kunnen jullie nog iets van leren.
Slecht systeem, slecht geholpen
Sneakers besteld voor 52 euro. Deze werden zonder mail geannuleerd. Dag later kijk ik weer, nog steeds 1 paar in mijn maat, maar nu 65 euro. Nou, oke. Dus ik bestel deze nogmaals. Kijk ik een dag later in mijn bestellingen, staat hier niks. Om te bevestigen dat dit allemaal wel goed gaat (gezien de vorige annulering) toch maar even bellen. Ik leg dit verhaal uit "Ja, dan was u niet ingelogd bij het bestellen," Dat was ik zeker wel. Daarna nog met een toon de vraag wat ze dan wel voor mij kon doen.. Al met al, slecht systeem en slecht geholpen.
Geen service bij ondeugdelijk product
Ook ik kocht Tamaris veterboots en de zool is compleet doormidden gebroken. Bij Ziengs beroepen ze zich op een garantie termijn van 1 jaar, doch wettelijk is dit twee jaar. Voor mij en mijn familie geen Ziengs meer! Dit gaat niet om een pietluttige beschadiging maar om een ondeugdelijk product . Slechte service.
Anderen bekeken ook
Beste reviews
Ziengs Zaandam doet niet moeilijk
Ziengs Zaandam doet niet moeilijk. 30 december 23 in de winkel een paar schoenen gekocht. Die schoenen werden op 1 januari 24 (online verkoop) met 20% korting aangeboden voor 1 dag. 3 januari 24 terug naar de winkel met aankoopbon en Ziengs gaf mij alsnog de korting en gaf het teveel betaalde bedrag netjes terug. Top van Ziengs.
Bestelling is vertraagd binnen
Het duurde even voordat de bestelling binnen kwam. Woensdag 10-2 besteld. Contact via messenger gehad en daarin werd aangegeven dat het druk was. Net nadat ik een reactie had ontvangen van de klantenservice werd er aangebeld en stond er een medewerker van Ziengs zelf met de schoenen. Tijdens deze lockdown (waarin alle winkels gesloten zijn) kan ik begrijpen dat het wat langer duurt omdat iedereen online besteld.
Luisteren naar klanten
Online 1 paar suede cow boy laarzen besteld.Al een paar keer gedragen toen een vriendin zei, de kleuren verschillen heel veel. Ben teruggegaan naar de Ziengs winkel in Hoofddorp. De bedrijfsleidster vertelde dat er met suède vaker verkleuringen zijn, maar zij begreep mijn verhaal en ik kreeg een paar nieuwe mee. Voortaan bij haar in de winkel kopen en niet online. Deze bedrijfsleidster luistert naar klanten.