Ik vind het best duidelijk dat JBL een beetje van twee kanten komt in de reviews. Aan de ene kant waardeer ik het ruime assortiment en dat ze gratis verzending aanbieden, wat altijd fijn is. Maar dan hoor je ook vaak dat de prijzen soms wat hoog zijn en de kwaliteit niet altijd top. Persoonlijk zou ik willen dat JBL de kwaliteit van hun producten wat consistenter maakt, zodat je zeker weet dat je waar voor je geld krijgt. Ook de klantenservice lijkt volgens veel reviews niet altijd betrouwbaar te zijn. Het zou echt helpen als ze hier meer in investeren, bijvoorbeeld door respons sneller te maken en klachten serieuzer te nemen. Dat zou volgens mij een groot verschil maken voor de algehele ervaring met JBL.
De door ons geselecteerde videos.
Best JBL Speaker? Not all are good - my unfiltered opinion
JBL Speakers Buyer Guide (2024)|JBL Flip 6 vs Charge 5 vs Go 3 vs Flip 5 & More
FLASH REVIEW - JBL Partybox 110
Ik vind dat de productkwaliteit van JBL echt top is. Mijn draadloze speakers klinken super helder en hebben me nooit teleurgesteld bij het feestje die ik vaak geef. Een keer had ik wel een klein probleem met de batterij na een jaar, maar de garantieafhandeling was vliegensvlug en de klantenservice was vriendelijk. Toch zou het handig zijn als JBL de garantie iets verlengt, want soms heb je die extra zekerheid wel nodig. Ook zou ik graag zien dat de producten iets robuuster zijn, zodat ze beter bestand zijn tegen een beetje ruw gebruik. Al met al ben ik best blij met mijn JBL producten, maar er zijn zeker nog verbeterpunten mogelijk.
Persoonlijk vind ik de prijs-kwaliteitverhouding van JBL best goed. Ik heb bijvoorbeeld hun nieuwe noise-cancelling koptelefoon aangeschaft. Ja, die zat wat prijzig, maar de geluidskwaliteit en het comfort maken het echt de investering waard. Wel zou het fijn zijn als ze iets meer betaalbare opties bieden voor mensen die niet zoveel willen uitgeven. Daarnaast heb ik een keer wat gedoe gehad met de garantieclaim, dus een snellere afhandeling daar zou top zijn. Over het algemeen ben ik tevreden, maar er zijn zeker verbeterpunten om het nog aantrekkelijker te maken.
Ik moet zeggen dat mijn ervaring met de klantenservice van JBL best wisselvallig is. Een keer had ik mijn draadloze speaker kapot na een paar maanden gebruik. Ik belde hun hotline en merkte meteen dat het druk was en ik moest lang wachten. Toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg, was de medewerker niet zo behulpzaam als ik had gehoopt. Er leek weinig interesse om echt naar mijn probleem te luisteren. Later stuurde ik een e-mail, maar antwoord kwam pas na een week, wat best frustrerend was. Ik zou willen dat JBL sneller reageert en training geeft aan hun medewerkers om vriendelijker en efficiënter te zijn. Aan de andere kant heb ik ook een positieve ervaring gehad toen ik een defecte kabel wilde retourneren. Die werd snel opgehaald en ik kreeg direct een vervangend product zonder gedoe. Het zou top zijn als ze die snelle en klantgerichte aanpak meer consistent maken. Al met al ziet de klantenservice er goed uit, maar er is zeker ruimte voor verbetering in communicatie en klantvriendelijkheid.
Ik moet zeggen dat mijn ervaring met de levering van JBL best wisselvallig is geweest. Mijn eerste bestelling kwam gelukkig snel binnen, wat superhandig was. Maar bij de tweede keer duurde het veel langer dan beloofd, en kreeg ik weinig updates over waar mijn pakketje eigenlijk zat. Dit zorgde voor veel onzekerheid. Toen ik mijn product wilde retourneren, waren de retourkosten hoger dan ik had verwacht, wat echt een domper was. Een tip voor JBL zou zijn om transparanter te zijn over de verzend- en retourkosten en om de communicatie te verbeteren wanneer er vertragingen zijn. Ook zou het handig zijn als ze een tracking systeem bieden dat duidelijk laat zien waar je pakketje zich bevindt. Over het algemeen zijn er verbeterpunten, maar met wat aanpassingen kan de levering en retournering veel soepeler verlopen.
Persoonlijk vind ik de reputatie van JBL best gemengd. Ik heb zelf altijd genoten van hun speakers en de geluidskwaliteit is echt top. Het brede assortiment is ook een plus, je vindt bijna alles wat je zoekt. Maar toen ik een keer een defecte koptelefoon had, was de klantenservice niet zo toppie. Het duurde lang voordat ik een reactie kreeg en het voelde alsof mijn probleem niet echt serieus genomen werd. Ik zou graag zien dat JBL sneller reageert op klachten en beter communiceert met klanten. Daarnaast zou wat meer transparantie over garantievoorwaarden niet kwaad kunnen. Als ze hier verbetering in brengen, heeft JBL echt een sterke reputatie in de markt.
Persoonlijk vind ik dat JBL wel slimme innovaties heeft doorgevoerd met hun oordopjes, zoals die aanpasbare geluidsinstellingen en de RGB-lichten die echt een leuke touch geven. Maar qua duurzaamheid lijkt het toch wat tegen. Mijn oordopjes zijn na een jaar wel begonnen te slijten en de batterijduur kon beter, zeker nu andere merken hun batterijen langer laten meegaan. Het zou top zijn als JBL meer milieuvriendelijke materialen zou gebruiken en makkelijkere software-updates aanbiedt zonder gedoe met de klantenservice. Een stap richting een beter recyclebaar ontwerp zou ook niet mis gaan. Zo kunnen ze hun innovatieve kant combineren met echte duurzaamheid.
Ik was echt teleurgesteld met de aanbiedingen van JBL. Ik heb laatst geprobeerd een aankoop te doen met die 20% kortingscode die ze beloofden voor mijn volgende bestelling, maar die bleek ineens niet meer geldig te zijn omdat de prijzen ondertussen waren verlaagd. Dat vond ik super frustrerend. Daarnaast zag ik de reclame voor de vaderdagactie, maar toen ik de kortingsbon van 30% wilde gebruiken, werkte dat ook niet zoals verwacht. Het was jammer dat ik de gratis inflatable donut miste, terwijl de refurbished Bluetooth speaker wel met 40% korting beschikbaar was. Ik zou graag zien dat JBL beter communiceert over de geldigheid van kortingscodes en meer betrouwbare promoties aanbiedt, zodat klanten niet voor verrassingen komen te staan.
Nieuwste reviews
Heel tevreden, fijne koptelefoons
Draag al jaren een JBL over-ear koptelefoon. Mijn eerste ging na 1,5 jaar stuk. Na contact met de klantenservice kon ik hem terugsturen voor reparatie (2 jaar garantie). Blijkbaar was het niet te maken, dus gratis een nieuwe opgestuurd gekregen. Daar liet wel na een paar maanden een stukje bekleding los, maar ook dat kon zonder problemen opgelost worden (opgestuurd & gerepareerd voor niks).
Afgelopen oktober besloten om een nieuwe te kopen voor adaptive noise cancelling. Voor minder dat 100 euro een perfecte koptelefoon die ik dagelijks gebruik (JBL LIVE660NC).
Ook heb ik een extra on-ear koptelefoon voor erbij (JBL TUNE510BT) waar ik heel tevreden mee ben. Ook al 2-3 jaar heel blij mee, en kostte echt niks.
JBL510 koptelefoon gekocht. Bij het minste geringste beweging geeft de linker schelp een enorm versterkte kraak door. Daarnaast ook regelmatig een storend ruis en rommelig geluid vanuit de linker schelp.
De door JBL geadviseerde reset mocht niet baten.
Na een jaar gereclameerd maar kennelijk geen recht meer op garantie.
Bedrijf cancelled continu mijn bestellingen en geven geen rede waarom
Laten mij meer als uur aan de telefoon hangen en dan maar ophangen
Er word al aantal keer beloofd dat ze via mail zullen reageren , maar dat doen ze ook niet .
Belachelijk hoe ze een klant behandelen .
After using the @JBLAudio Vibe 200s for a day, here is my review. All the things I said are true and this is not a sponsored video (I'm not good enough for that).
Slechtste reviews
Bestellen…..
Inmiddels bijna 3 weken verder en nog niks binnen…. Ik krijg een mail met daar in de woorden: geleverd binnen 1-2 werkdagen. Klopt dus niks van en op moment dat ik klantenservice bel om te vragen hoe het zit vertellen ze me dat ze het niet weten…….???? Paar dagen nog een mail gekregen dat m’n bestelling waarschijnlijk die dat zou worden verzonden. Weer niet, jammer JBL dat het zo moet gaan
Update...
Reparatie nog niet voltooid. Nu 3 maanden verder. Na de reparatie van het defecte onderdeel bleek een ander onderdeel defect dat pas zichtbaar werd na reparatie. Wat een meuk. Nieuw product 3 maanden na aankoop nog niet te gebruiken.
JBL verkoopt geen kwaliteit. Ik koop nooit meer iets van dit merk. Helemaal klaar met de service en klantvriendelijkheid.
‐‐-----------------------------------------
Zeer slechte service. Een defect product ontvangen. Slechte garantie. Moet ter reparatie aangeboden worden. Kan tot 3 weken duren. Krijg ik een 20% voucher voor een volgende aankoop. Nou ik koop niets meer van dit merk!
Moest eerst twee keer achter een verzendlabel aan. Al een week ontvangst bevestiging in bezit van retour sturen. Status bij JBL nog op verzenden. Bij vragen krijg ik geen reactie.
Zeer treurige ervaring bij aankoop van een product met deze merknaam en deze prijs!
Levering mag sneller bestellen is super easy zonder extra kosten
Was opzoek naar een braagbare speaker van jbl. Op deze website vond ik naast de nieuwe producten ook gerepareerde producten met en korting van 40% en een jaar garantie.. Na de betaling kreeg ik ook netjes (2dagen) mijn bestelling binnen.
Geweldige service na kapotte (niet meer opladende) bluetooth oordopjes! Vervangend product gekregen, ondanks dat het nét (1 dag) buiten de garantietermijn viel.
Complimenten