Persoonlijk vind ik de ervaring met ASICS best wisselvallig. Neem bijvoorbeeld mijn laatste paar sneakers: ze zitten super comfortabel en zien er strak uit, precies wat ik zocht. Maar toen ik na een maand merkte dat de zool begon los te laten, was het frustrerend om contact op te nemen met de klantenservice. Ik belde meerdere keren en kreeg geen reactie, wat echt tegenviel. Het zou fijn zijn als ASICS hun klantenservice beter bereikbaar en sneller laat reageren. Ook waren de retourvoorwaarden niet helemaal duidelijk, waardoor het terugsturen van een product onnodig ingewikkeld was. Als ze hier wat consistenter en transparanter in kunnen worden, zou dat de algehele ervaring veel verbeteren.
Ik ben eerlijk gezegd best teleurgesteld in de productkwaliteit van ASICS. Mijn eerste paar hardloopschoenen gingen al na een paar maanden slijten, terwijl ik verwachtte dat ze langer mee zouden gaan gezien de prijs. Toen ik contact opnam met de klantenservice voor een garantieclaim, duurde het behoorlijk lang voordat ze reageerden en kreeg ik uiteindelijk maar een gedeeltelijke terugbetaling. Het zou echt helpen als ASICS steviger staat achter hun producten en de garantieprocessen sneller en duidelijker maakt. Aan de positieve kant heb ik wel een paar sneakers gehad die echt comfortabel waren en nog steeds prima zitten, dus er is zeker potentie. Maar al met al denk ik dat er ruimte is voor verbetering in zowel de duurzaamheid van de producten als de betrouwbaarheid van de garantie.
Persoonlijk vind ik de prijs-kwaliteitverhouding van Asics echt goed. Ik heb bijvoorbeeld mijn favoriete hardloopschoenen daar gekocht en ze gaan nog steeds als nieuw, zelfs na veel kilometers. Het comfort tijdens het sporten is top, wat de prijs helemaal waard maakt. Wel was ik eens verrast door de hoge verzendkosten toen ik iets moest retourneren. Het zou super zijn als Asics die kosten kan verlagen of gratis retour aanbiedt, zodat het makkelijker wordt als je toch iets wilt terugsturen. Ook zouden wat meer flexibele terugbetalingsmogelijkheden fijn zijn. Over het algemeen krijg je veel waar voor je geld, maar met een paar aanpassingen aan de retourvoorwaarden wordt het helemaal perfect.
Ik vind de klantenservice van Asics over het algemeen goed, maar er zijn zeker verbeterpunten. Toen ik laatst mijn nieuwe schoenen bestelde, merkte ik dat er vertraging was met de levering. Ik belde de klantenservice en werd vriendelijk geholpen; ze gaven me meteen een update en boden zelfs een kortingscode aan voor de vertraging. Dat vond ik top! Toch viel het me op dat het soms lastig is om direct iemand te bereiken, vooral op drukke momenten. Het zou super zijn als Asics de bereikbaarheid kan verbeteren, bijvoorbeeld door meer medewerkers in te zetten tijdens piekuren of een efficiëntere telefonieoplossing te implementeren. Daarnaast zou een online chatfunctie handig zijn voor snelle vragen, zodat klanten niet zo lang hoeven te wachten op een reactie.
In mijn ervaring met de levering bij Asics gaat het meestal prima. Bestellingen komen vaak snel aan, soms wel binnen een dag, wat echt handig is als je snel nieuwe schoenen nodig hebt. De retourprocedure vond ik ook makkelijk, vooral omdat ze een gratis ophaalservice aanbieden. Een keer had ik echter de verkeerde maat ontvangen en duurde het even voordat de klantenservice reageerde. Het zou top zijn als ze daar wat sneller op kunnen zijn en beter communiceren wanneer er iets misgaat. Ook lagere verzendkosten voor retourzendingen zouden een fijne verbetering zijn. Over het algemeen ben ik tevreden, maar er is nog ruimte voor verbeteringen!
Ik heb zelf best gemengde ervaringen met Asics. De schoenen zijn echt super comfortabel en gaan lang mee, daar ben ik helemaal happy mee. Maar toen ik laatst een paar nieuwe hardloopschoenen bestelde, duurde de levering veel langer dan beloofd en kreeg ik weinig updates. Ook was er een keer onduidelijkheid over de winkel waar ik ze kon ophalen, omdat de locatie op de website niet klopte. De klantenservice reageerde uiteindelijk wel vriendelijk, maar het had sneller gekund. Ik zou graag zien dat Asics hun leveringstracking verbetert en de informatie op de website nauwkeuriger maakt, zodat dit soort frustraties in de toekomst voorkomen kunnen worden.
Wat ik echt onder de indruk van ben bij Asics is hun inzet voor innovatie en duurzaamheid. Toen ik hun nieuwste hardloopschoenen testte, merkte ik meteen de verbeterde demping dankzij hun vernieuwde GEL-technologie. Het gebruik van gerecyclede materialen in de bovenkant van de schoen vind ik een slimme zet richting milieuvriendelijkheid. Toch denk ik dat ze nog verder kunnen gaan door bijvoorbeeld meer biologisch afbreekbare opties te bieden of hun productieprocessen nog efficiënter te maken. Daarnaast zou het fijn zijn als Asics meer communiceert over hun duurzame initiatieven, zodat klanten precies weten wat ze steunen. Al met al laat Asics zien dat ze serieus bezig zijn met zowel innovatie als duurzaamheid, maar er is altijd ruimte om nog beter te worden.
Nieuwste reviews
Ik heb 27 mei '24 2 paar sneakers…
Ik heb 27 mei '24 2 paar sneakers besteld, en betaald. Terug op de pagina verscheen dat de bestelling niet is gelukt, keek op mijn afschrijving, bedrag afgeschreven. Bij bellen geen gehoor, de chat geprobeert die zou mijn mailadres doorgeven, nog steeds niks gehoord, weer contact gezocht via de chat, weer verhaal verteld, en dat ik ook heb gebeld, de reactie was oepsie mijn collega's zijn druk. Klopt niet want wanneer ik bel speelt er een band af dat er geen medewerkers zijn voor klantcontakt.
If this shoe didnt follow the Nimbus 25 then i would have been way more positive about it. Really solid shoe, just a shame its a downgrade (like every shoe seems to be nowadays)
I wore the asics gel nyc for 30 days straight! #asicsgelnyc #asics
TESTING OUT THE ASICS METASPEED SKY PARIS RACE SHOE🏃🏽🚀 RATING - 9.5/10✅
Slechtste reviews
Ik heb 27 mei '24 2 paar sneakers…
Ik heb 27 mei '24 2 paar sneakers besteld, en betaald. Terug op de pagina verscheen dat de bestelling niet is gelukt, keek op mijn afschrijving, bedrag afgeschreven. Bij bellen geen gehoor, de chat geprobeert die zou mijn mailadres doorgeven, nog steeds niks gehoord, weer contact gezocht via de chat, weer verhaal verteld, en dat ik ook heb gebeld, de reactie was oepsie mijn collega's zijn druk. Klopt niet want wanneer ik bel speelt er een band af dat er geen medewerkers zijn voor klantcontakt.
Je stelt een normale vraag nadat onze zoon op harde ondergrond (Tennis) in een seizoen al aan zijn 5e paar begonnen is ivm steeds kapot gaan op de zelfde plek. Wordt je van het kastje naar de muur gestuurd..... Ik vraag geen nieuwe schoenen, geen korting iod want dit wordt hoe dan ook op slijtage gegooid. Niet normaal dat ze mijn advies vraag niet kunnen beantwoorden. Nike kon dit gelukkig wel, inmiddels volledig overgestapt
Vorige week een bestelling gedaan, binnen een dag waren de schoenen binnen. Ik ken het merk al een tijdje en de schoenen lopen heerlijk.
Nu waren zijn ze helaas te klein, via de website is het retour beleid heel makkelijk en ze komen het pakketje kosteloos langs halen echt top!
Heb bestelling binnen 6 dagen gekregen en ze zitten super . Helemaal blij mee . Had de reviews pas gelezen na het bestelling dus ging van het slechste uit maar gelukkig goed ontvangen