Volgens mij zijn de reviews over Allianz Direct best wisselvallig. Sommige klanten zijn echt blij met het deskundige advies en hoe snel er gecommuniceerd wordt, wat natuurlijk super fijn is. Maar dan hoor je ook geregeld dat de dekking beperkt is en dat je lang moet wachten op hulp, wat best frustrerend kan zijn. Ik denk dat ze echt kunnen verbeteren door duidelijker te zijn over wat wel en niet gedekt is en door hun wachttijden te verkorten. Ook zou het online schademeldingsproces veel gebruiksvriendelijker kunnen, zodat je niet zo lang hoeft te wachten op een reactie. En als ze wat meer consistentie kunnen brengen in de klantenservice, bijvoorbeeld door beter opgeleid personeel, zou dat de algehele ervaring echt een stuk beter maken.
De door ons geselecteerde videos.
Allianz Direct - The Future of Insurance
ALLIANZ DIRECT - "Security"
Insurance Companies to AVOID!
Bij mijn ervaring met Allianz Direct zit het een beetje in het midden. Toen ik een schadeclaim moest indienen na een aanrijding, ging dat best soepel dankzij Milan die echt snel reageerde en vriendelijk was. Dat vond ik top! Maar daarna merkte ik dat mijn schadevrije jaren ineens verdwenen waren zonder enige uitleg. Dat was erg frustrerend. Ik zou graag meer duidelijkheid willen over hoe ze dat regelen en sneller hulp krijgen bij zulke problemen. Ook merkte ik dat de dekking niet altijd zo breed was als ik had verwacht, vooral bij wat minder standaard situaties. Het zou fijn zijn als ze hun voorwaarden duidelijker uitleggen en zorgen dat de dekking consistenter is. Zo wordt de productkwaliteit en garantie zeker beter.
Nou, persoonlijk vind ik de prijs-kwaliteitverhouding van Allianz Direct best prima. De maandelijkse premie zit lager dan bij sommige andere verzekeraars, wat echt prettig is voor mijn budget. Maar toen ik een keer een schadeclaim moest indienen, liep het wat stroef en voelde het alsof ik dubbel betaalde. Het zou echt helpen als ze de afhandeling van claims sneller en duidelijker maken, zodat je niet meteen met extra kosten zit. Ook zou betere communicatie over eventuele premieverhogingen na een schade makkelijker te begrijpen moeten zijn. Al met al krijg je waar voor je geld, maar er is zeker ruimte voor verbetering in hoe ze hun service afhandelen.
Mijn ervaring met de klantenservice van Allianz Direct is best wisselvallig. Toen ik contact opnam met Lisa over een polisvraag, was ze super behulpzaam en gaf me meteen duidelijk advies. Dat vond ik top! Maar een keer moest ik een schadeclaim indienen en dat liep echt stroef. Het duurde veel te lang voordat ik een reactie kreeg en ik voelde me eigenlijk van het kastje naar de muur gestuurd. Ook merkte ik dat de wachttijden soms heel lang zijn, vooral als je belt buiten kantooruren. Ik zou willen dat ze meer medewerkers inzetten tijdens piekmomenten en misschien een betere online tracking van je claim aanbieden, zodat je niet continu hoeft te bellen of te mailen. Daarnaast zou het handig zijn als de chat sneller reageert, want dat kan soms ook heel frustrerend zijn. Kortom, er zijn goede medewerkers die echt hun best doen, maar er is zeker ruimte voor verbetering in de algehele afhandeling en bereikbaarheid.
Bij Allianz Direct gaat de levering meestal snel, zoals toen ik mijn verzekeringsbewijs binnen een dag ontving nadat ik het aanvraagte. Maar een keer toen ik een document terugstuurde, was het veel langer dan verwacht omdat ik niet precies wist waar ik het naartoe moest sturen. Het zou echt handig zijn als ze duidelijkere retourinstructies geven en misschien een trackingsysteem toevoegen, zodat je altijd kunt zien waar je pakketje is. Ook zou een kortere verwerkingstijd voor retouren top zijn, zodat alles sneller geregeld is.
Ik vind de reputatie van Allianz Direct best wisselvallig. Aan de ene kant heb ik super geholpen gekregen door medewerkers zoals Shiriana, die altijd vriendelijk en persoonlijk waren. Dat geeft vertrouwen. Maar ik heb ook gehoord van anderen dat de communicatie soms in orde moet, en dat de klantenservice niet altijd professioneel overkomt. Het zou top zijn als ze meer investeren in training voor hun medewerkers en duidelijker communiceren bij problemen. Zo kunnen ze hun goede punten versterken en de negatieve ervaringen verminderen.
Ik vind dat Allianz Direct echt stappen maakt op het gebied van innovatie en duurzaamheid. Persoonlijk gebruik ik hun app om mijn polis bij te houden, wat superhandig is en laat zien dat ze modern willen blijven. Daarnaast waardeer ik dat ze papierloos werken, wat niet alleen goed is voor het milieu maar ook overzichtelijk voor mij. Toch denk ik dat ze nog meer kunnen verbeteren, bijvoorbeeld door meer duurzame verzekeringsopties aan te bieden zoals kortingen voor elektrische auto's of groene woningen. Ook zou een interactieve tool op de website helpen om direct inzicht te krijgen in de milieueffecten van mijn keuzes. Over het algemeen ben ik blij met hun inzet, maar er is zeker ruimte om nog verder te gaan op het gebied van duurzaamheid en innovatie.
Bij Allianz direct op 14 mei 2023 een auto verzekering aangegaan en geen schade gereden. Op 3 oktober 2023 een andere auto gekocht en ook hiermee geen schade gereden. Maar ik kreeg er in mei 2024 geen schadevrij jaar bij. De reden die ik kreeg van de dame van Allianz direct was dat ik de vorige auto korter dan een half jaar bij hun had verzekert en dan geld dat schade vrij rijden niet. Dus nu moet ik nog een jaar wachten op een extra schade vrij jaar. Als ik de andere auto een maand later had gekocht had het wel een schadevrij jaar gehad.
Alarmcentrale Alianz gebeld voor hulp in buitenland.een BOT vraagt: pech met auto of fiets ,ik zeg fiets(motor)krijg iemand aan de lijn maar...........
Na 4x doorgeschakeld te zijn 80 min een irritant deuntje daarna werd de verbinding verbroken.
Ondertussen tijdens het wachten na 40 minuten met 2e telefoon weer gebeld en weer fiets geroepen tegen de bot om maar weer iemand te spreken te krijgen en gevraagd of ze iemand kunnen bereiken voor me.
Ik zou terug gebeld worden .
Moet nu nog gebeld worden.
Dit is een 24 uurs centrale.
In dit geval ging het om een pechhulp vraag,God verhoede als er echt iets ernstigs gebeurd en je deze koekebakkers nodig het.
Bezind eer gij begint
Wie wacht er nog meer op de zelfrijdende auto? 🤖💤 #allianzdirect
Life at Allianz 💙 #allianz #allianztürkiye #worklife #insurance #insurancetiktok
Slechtste reviews
Geen geld en loze beloftes
Per abuis hebben ze mijn schadevrije jaren op -3 ipv +3 gezet, kan gebeuren. Maar als ze vervolgens zeggen dat je nog geld van hen ontvangt geven ze niet thuis. Ook niet als je contact opneemt; ze beloven dat je wordt teruggebeld maar nooit meer iets van hen vernomen. Slechte afhandeling, loze beloftes...
Waardeloze klanten zorg, al ruim 2 maanden bezig mijn verzekering op te zeggen, krijg geen gehoor, sturen aanmaningen, doen net of ze gek zijn....ik zeg...dit bedrijf per direct sluiten.
Echt al weken aan het wachten op het geld van mijn schadeclaim. Als je hierover contact wil opnemen, kan je daar ook wel een dag voor uittrekken, want via de telefoon hang je heel lang in de wacht en in de chat duurt het ook heel lang voordat je een medewerker spreekt. Als je dat dan vervolgens weer niet snel genoeg door hebt, dan word je uit de chat gegooid en kan je het hele riedeltje weer opnieuw starten
Nadat ik in een aanrijding heb gehad met een verzekeringnemer van Allianz Direct heeft het even geduurd voor er een expert kom komen. Nadat het schaderapport was ontvangen heb ik van verschillende collega’s begrepen dat het binnen 1 week geregeld zou worden. Na anderhalf week chatten/bellen was er helaas nog niks gebeurd. Uiteindelijk ben ik op de chat geholpen door Milan, waar ik in eerste instantie uitviel tegen deze jongeman gaf hij aan zijn best voor mij te doen. Dit deed hij dan ook, binnen 1 (!) uur belde hij mij terug in zijn pauze om aan te geven dat het geregeld was. Geef deze jongen loonsverhoging en promotie.
Ik had schade en wist niet hoe nu verder. Na een paar standaard vragen werd ik snel verbonden met een medewerker via de chat. Milan heeft mij hier snel en duidelijk mee kunnen helpen. Erg tevreden, nu kan ik weer verder.