Ik ben zelf best tevreden over Menzis. Toen ik snel een specialist nodig had, regelden ze dat vliegensvlug zonder gedoe. Hun app is ook superhandig, je kunt makkelijk afspraken maken en je vergoedingen checken. Toch zou ik willen dat de klantenservice sneller reageert, soms duurde het even voordat ik een antwoord kreeg. Daarnaast zijn de premies wel aan de hoge kant, wat niet altijd makkelijk is. Als ze transparanter zijn over de kosten en de reactietijd van de klantenservice verbeteren, zou dat echt een groot verschil maken.
De door ons geselecteerde videos.
Pieter Derks gefascineerd door Google reviews
MenzisFonds 2020 West: Snoezelruimte
Waarom je tóch (€€€) even naar je zorgpremie moet kijken
Ik vind de productkwaliteit en garantie van Menzis best wisselvallig. In mijn geval worden declaraties meestal snel en zonder gedoe verwerkt, wat fijn is. Maar ik heb ook vrienden die moeite hadden met het terugkrijgen van medicijnen of onduidelijke antwoorden kregen van de klantenservice. Menzis zou echt kunnen verbeteren door consistenter te zijn in hun communicatie en duidelijker te maken wat wel en niet vergoed wordt. Daarnaast zou een snellere en vriendelijkere klantenservice veel verschil maken voor de gebruikerservaring.
Persoonlijk vind ik de prijs-kwaliteitverhouding bij Menzis best teleurstellend. Ik merkte bijvoorbeeld dat ik onverwacht zelf veel moest bijbetalen voor een behandeling, terwijl ik dacht dat dat gedekt was. Ook voelen de maandelijkse premies soms recht omhoog zonder duidelijke extra's in de dekking. Het zou fijn zijn als Menzis transparanter was over wat wel en niet vergoed wordt, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Daarnaast zouden ze kunnen kijken naar stabielere premies, zodat klanten zich beter kunnen voorbereiden op hun uitgaven. Aan de positieve kant geef ik wel aan dat de basisdekking helemaal niet slecht is, maar er is zeker ruimte voor verbetering om de waarde voor het geld te verhogen.
Ik vond de klantenservice van Menzis echt lastig te bereiken. Een keer moest ik dringend een afspraak maken voor een spoedbehandeling, maar na meerdere telefoontjes kreeg ik niemand aan de lijn. Toen ik uiteindelijk wel iemand sprak, was die aardig maar kon mijn probleem niet meteen oplossen. Het zou echt helpen als ze hun telefoonlijnen beter managen of misschien een online chatoptie toevoegen. Ook bij het indienen van een klacht duurde het langer dan verwacht voordat ik een reactie kreeg. Een snellere terugkoppeling zou veel verschil maken in de tevredenheid van hun klanten.
Persoonlijk vond ik de levering bij Menzis best snel toen ik een spoedbehandeling nodig had, wat super fijn was. Maar toen ik iets wilde retourneren, liep het minder soepel. Het retourbeleid was niet helemaal duidelijk, en het duurde echt een eeuwigheid voordat ik mijn creditnota terugkreeg. Daarnaast voelde ik me best benadeeld toen ik merkte dat de kosten hoger uitvielen dan verwacht. Het zou top zijn als Menzis transparanter werd over de kosten en het retourproces versnelde. Ook een betere vergoeding voor medische kosten in het buitenland zou veel klanten een gerust hart geven.
Ik vind de reputatie van Menzis best gemengd. Persoonlijk heb ik goede ervaringen gehad met hun klantenservice; het personeel was altijd vriendelijk en behulpzaam toen ik vragen had over mijn polis. Toch kan ik begrijpen waarom er klachten zijn over hoge kosten en trage afhandeling van declaraties. Een keer duurde het echt lang voordat mijn declaratie werd verwerkt, wat erg frustrerend was. Ik denk dat Menzis hun processen kan verbeteren door sneller te reageren op aanvragen en transparanter te zijn over prijsstelling. Als ze dit aanpakken, kan hun reputatie zeker een stuk sterker worden.
Ik vind dat Menzis echt vooroploopt als het gaat om innovatie en duurzaamheid. De app gebruik ik dagelijks en die is superhandig voor alles wat ik nodig heb, van het aanvragen van declaraties tot het checken van mijn polis. Daarnaast is hun website overzichtelijk en vind ik het fijn dat ik snel alle informatie kan vinden. Toch merk ik dat er soms wat problemen zijn met de veiligheid, vooral na verhalen over gehackte emails en fraude via DigiD. Het zou fijn zijn als Menzis nog meer investeert in beveiligingsmaatregelen om dit te voorkomen. Ook de chatbot is handig, maar het voelt soms wat onpersoonlijk. Misschien kunnen ze hier meer opties toevoegen voor directe contact met een medewerker. Al met al waardeer ik hun innovatieve aanpak, maar er is zeker ruimte voor verbetering op het gebied van veiligheid en persoonlijke communicatie.
Ik vind de aanbiedingen van Menzis eigenlijk best handig. Het is super makkelijk om via hun website gebruik te maken van de kortingen, zonder gedoe met betalingen of technische problemen. Maar ik zou graag meer variatie zien in de deals. Bijvoorbeeld, meer opties voor verschillende levensstijlen zoals kortingen voor sportieve mensen of gezinnen. Ook zou het leuk zijn als er regelmatig nieuwe promoties komen, zodat het altijd interessant blijft om bij Menzis te blijven. Zo kunnen ze beter inspelen op wat iedereen echt nodig heeft.
Nieuwste reviews
In India
In India kun je geen contact maken met Menzis, geen mail, geen website en de app werkt ook niet
Ik heb vanmorgen gebeld met een Mevrouw van Menzis ik heb haar uitgelegd dat mijn huisarts mij niet serieus neemt en zomaar mijn medicatie verminderde zonder mij daarvan in kennis te stellen ik vroe aan deze mevrouw of hun een andere huisarts konden geven(wat vroeger wel kon) nee zei ze daar is de zorgverzekeraar niet voor,dat houd nu in dat ik bij deze vreselijke huisarts moet blijven,omdat ik nergens anders terecht kan,want alles zit vol ik dacht dat een ZORGVERZEKERAAR daar ook een rol in kon spelen MISPOES dus niet! Aan het eind van het jaar stap ik over naar een andere zorgverzekeraar nooit heb ik iets gevraagd in die ruim 50 jaar dat ik bij hun ben en zelf nu kunnen ze me niet helpen,maar mijn premie houden ze wel iedere maand van mijn rekening zonder dat zij er iets voor hoeven te doen,want mijn medicatie moet ik zelf betalen!
Menzis is alleen maar op geld belust. De medewerkers schromen ook niet om dat uit te spreken. Een voorbeeld: als de behandelaar geen contract heeft met Menzis mag je geen betalingsregeling voor de eigen bijdrage of überhaupt apart betalen. Ze houden dat in van het geld voor de behandeling. Ookal ben je aanvullend verzekerd zal je hoe dan bij betalen. Ongelooflijk dat dergelijk machtsmisbruik legaal is.
Stuurt ongevraagd post terwijl er een nee nee sticker op de bus zit. Is niet telefonisch bereikbaar voor klachten. Kan alleen via de mail. Medewerker is niet behulpzaam.
Menzis verstrekt onjuiste informatie maar weigert hierdoor ontstane schade te herstellen. Ondanks dat de fout is toegegeven.
Menzis heeft telefonisch onjuiste informatie verstrekt inzake kostenvergoeding voor de behandeling van burn out klachten. Werkgever heeft voorafgaand aan voornoemd telefonisch overleg aangegeven de resterende c.q. niet door de zorgverzekeraar gedekte kosten te zullen voldoen. Nu blijkt dat het door Menzis gecommuniceerde percentage van de kostenvergoeding lager is dan hetgeen eerder door haar gecommuniceerd is. Echter de vaststellingsovereenkomst met de werkgever is inmiddels getekend waardoor een deel van de kosten alsnog zelf gedragen moet worden. Menzis heeft haar fout toe gegeven maar is niet voornemens de hierdoor ontstane schade te compenseren. Waardeloos en met name zeer onprofessioneel. Nog nooit meegemaakt. Indien je op zoek bent naar een betrouwbare zorgverzekeraar adviseer ik je Menzis over te slaan.
Ik lees hier veel negatieve reviews, wat ik niet herken! Ik zit sinds een aantal jaar bij Menzis en maak veel gebruik van zorg en dus de zorgverzekering en nooit moeilijkheden gehad. De app is handig en werkt goed, veel informatie is te vinden op de website of via Sarah, de chatrobot / digitale assistent. Mocht Sarah je niet goed genoeg kunnen helpen stelt ze de vraag of je met een medewerker wilt chatten. Daarnaast is er ook altijd de mogelijkheid om te bellen natuurlijk. Declaraties worden snel vergoedt en vandaag nog gebeld met de klantenservice waarbij ik meteen iemand aan de telefoon kreeg die mijn vraag heel netjes, duidelijk en vriendelijk heeft beantwoord. Ik ben heel tevreden!
Ik lees heel veel slechte reviews. Maar ik had een probleem met een zorgverlener en ze hebben dit snel en net opgelost. Ik ben vriendelijk te woord gestaan, ik voelde me echt begrepen. Ook zijn ze er net zo lang achteraan gegaan, tot het probleem opgelost was. Ik werd goed op de hoogte gehouden.
Wij willen meedelen dat wij al heel veel lang verzekerd zijn bij de Menzis. Gelukkig hebben wij noiit gebruik hoeven maken omdat er geen noodzaak was. Nu sinds augustus heeft onze zoon een ongeluk gehad en hebben wij gebruik moeten maken van de Menzis. Maar wat zijn wij vreselijk goed geholpen door een dame van de service afdeling Mevr. Mulder. Mevrouw Mulder , u verdient alle lof - C H A P E A U!