2.5

SNCF
121 reviews uit 1 bron

Overzicht

2.4
Productkwaliteit en Garantie
2.2
Prijs/Kwaliteitverhouding
2.4
Klantenservice en Klachtenafhandeling
2.4
Levering en Retournering
2.2
Reputatie
3
Innovatie en Duurzaamheid

SNCF

Société Nationale des Chemins de fer Français (SNCF) is het nationale spoorwegbedrijf van Frankrijk, opgericht in 1938. Het bedrijf beheert en exploiteert het grootste deel van het Franse spoornetwerk, inclusief hogesnelheidstreinen (TGV), regionale treinen (TER) en voorstedelijke treinen (Transilien). SNCF is ook betrokken bij het beheer van stations, logistieke diensten en internationaal spoorwegvervoer. Met een lange geschiedenis van innovatie in spoorwegtechnologie en -diensten, is SNCF een van de belangrijkste spelers in de Europese spoorwegsector.

Wat zeggen de reviews?

SNCF staat bekend om de slechte productkwaliteit en garantie van hun treindiensten, met klachten over verouderde treinen, gebrek aan hygiëne en onbetrouwbare service. De hoge prijzen in verhouding tot de geboden service zorgen voor een slechte prijs-kwaliteitverhouding, waarbij klanten teleurgesteld zijn in de geboden waarde. Ook de service en klachtenafhandeling worden bekritiseerd vanwege frequente vertragingen, slechte communicatie en onprofessioneel gedrag van medewerkers. De reputatie van SNCF lijdt onder het gebrek aan compassie, hoge prijzen en onvriendelijk personeel, terwijl de innovatie en duurzaamheid van het bedrijf wel enige lof ontvangen. Verbeteringen in productkwaliteit, klantenservice en prijsbeleid zijn dringend nodig om het vertrouwen van klanten te herstellen en positieve relaties op te bouwen.

Productkwaliteit en Garantie

2.4
Thumbs-Up 4
Thumbs-Down 54
  • "Modèle non standardisé entre les trains"
  • "Application SNCF Connect limitée aux tickets de métro et de bus"
  • "Incapacité d'acheter des tickets de RER via l'application"
  • "avantages pour les seniors"
  • "Manque d'espace de stockage pour les bagages"
  • "Train bondé"
  • "Overvolle treinen"
  • "état déplorable des wagons"
  • "siège HS, prises cassées, tablette absente"
  • "Manque de transparence des frais"
  • "Résultats médiocres"
  • "Pas fiable"
  • "Oude en kapotte treinen die vaak stilvallen"
  • "Achterblijvende treinen, technische problemen en vervuilde wagons"
  • "Ongegronde prijsverhogingen zonder kwaliteitsverbeteringen"
De productkwaliteit van de treinen van SNCF wordt sterk bekritiseerd in de reviews, met klachten over onbetrouwbare service, oude treinen, gebrek aan hygiëne en onvoldoende onderhoud. De garantie wordt ook in twijfel getrokken vanwege problemen met annuleringen, gebrek aan compensatie en gebrek aan flexibiliteit. Hoewel sommige aspecten, zoals zitplaatsen en locaties, positief worden benoemd, tonen de reviews aan dat er aanzienlijke tekortkomingen zijn op het gebied van productkwaliteit en garantie bij SNCF.

Prijs/Kwaliteitverhouding

2.2
Thumbs-Up 2
Thumbs-Down 72
  • "Eenvoudige boekingsprocedure & Duidelijke prijzen"
  • "passe rail pour les jeunes jusqu'à 27 ans"
  • "pas assez d'avantages pour les seniors de plus de 60 ans"
  • "Retards fréquents sur les trains"
  • "Prix des billets extrêmement chers"
  • "Prijzig"
  • "Hausse des prix sans amélioration"
  • "Prix élevé"
  • "Augmentation inattendue des frais"
  • "262 € de surcoût"
  • "Hoge prijzen"
  • "Vente de billets OUIGO à bas prix pour annuler le train au dernier moment"
  • "Les prix en hausse, propreté en baisse"
  • "fini met de trein - vive l'automobile"
  • "Coût excessif"
De treindiensten worden over het algemeen als duur ervaren, vooral in verhouding tot de geboden service en frequentie van vertragingen. Hoewel sommige reizigers tevreden zijn met de kwaliteit van de reis, zijn de hoge prijzen en onverwachte kosten zoals boetes of extra betalingen voor services zoals toiletgebruik een punt van zorg. Er is kritiek op de verhoogde tarieven zonder verbeteringen en de onrechtvaardige druk van het management, waardoor sommige gebruikers zich teleurgesteld voelen en de voorkeur geven aan alternatieve vervoerswijzen zoals carpoolen of zelfs privéjets. Over het algemeen lijkt de waarde voor je geld bij deze treindiensten dus niet optimaal te zijn.

Klantenservice en Klachtenafhandeling

2.4
Thumbs-Up 31
Thumbs-Down 276
  • "Eenvoudige boekingsprocedure & Duidelijke prijzen"
  • "Informatieve website"
  • "Handige mobiele applicatie"
  • "Service déplorable"
  • "Difficulté de réserver un train avec vélo"
  • "Contrôleur vérifie le ticket plusieurs fois"
  • "Insolent contrôleur"
  • "Excès de pouvoir du contrôleur"
  • "Attente interminable à l'achat d'un ticket"
  • "Personnel désagréable"
  • "avantages pour les seniors"
  • "passe rail pour les jeunes jusqu'à 27 ans"
  • "pas assez d'avantages pour les seniors de plus de 60 ans"
  • "besoin de plus de gestes pour les personnes âgées"
  • "Retards fréquents sur les trains"
De service en klachtenafhandeling bij de SNCF worden sterk bekritiseerd vanwege frequente vertragingen, slechte communicatie, onprofessioneel gedrag van medewerkers en beperkte compensatie voor problemen. Klanten klagen ook over onredelijke boetes, gebrek aan transparantie en inconsistentie in dienstverlening. Er is behoefte aan meer empathie, efficiency en passende oplossingen voor klachten en problemen.

Levering en Retournering

2.4
Thumbs-Up 15
Thumbs-Down 89
  • "Service déplorable"
  • "Trains systématiquement en retard"
  • "Attente interminable à l'achat d'un ticket"
  • "9 uur reistijd"
  • "La durée du trajet est trop longue"
  • "Retards fréquents"
  • "Remboursements compliqués"
  • "Manque d'espace de stockage pour les bagages"
  • "Retard de livraison fréquent"
  • "delays in transportation leading to increased costs"
  • "Retard dans le train"
  • "Méthodes de paiement restrictives"
  • "Les prix en hausse, propreté en baisse"
  • "Onmogelijkheid om een recensie achter te laten op Google"
  • "Retard de train"
De levering en retournering van deze treindienst wordt gekenmerkt door systematische vertragingen, moeilijke retourprocedures en gebrek aan communicatie. Passagiers klagen over hoge prijzen, slechte service en frequent ongemak. Daarentegen kunnen reizigers profiteren van faciliteiten voor het vervoer van fietsen en relatief schone treinen in vergelijking met andere treindiensten.

Reputatie

2.2
Thumbs-Up 3
Thumbs-Down 47
  • "La SNCF devrait être privatisée"
  • "Manque de compassion envers les clients"
  • "Monopole des voies ferrées en France"
  • "Les prix en hausse, propreté en baisse"
  • "Incompetentie van het management"
  • "Onmogelijkheid om een recensie achter te laten op Google"
  • "Propos sexistes et moqueries envers les clients"
  • "Prenez exemple sur l'Espagne, service plus performant, nous en rêvons en France depuis si longtemps"
  • "Slechte dienstverlening en gebrek aan punctualiteit"
  • "Onbekwaam personeel en slechte klantenservice"
  • "Privatisering helpt niet"
  • "Manque de communication"
  • "Manque de professionnalisme dans le traitement de la situation"
  • "Manque de concurrence provoque des tarifs élevés."
  • "Clowns"
De reputatie van SNCF wordt zwaar bekritiseerd door klanten vanwege het gebrek aan compassie, incompetentie van het management, hoge prijzen, gebrek aan professionaliteit en onvriendelijk personeel. De monopoliepositie van het bedrijf zorgt voor een gebrek aan concurrentie en de servicekwaliteit blijft achter bij die van andere landen, zoals Spanje. De slechte reputatie wordt versterkt door praktijken zoals onnodige kosten, gebrek aan communicatie en misleidende reclame. Het is duidelijk dat de SNCF moeite heeft om positieve relaties op te bouwen met klanten en dat er dringend verbeteringen nodig zijn om het vertrouwen te herstellen.

Innovatie en Duurzaamheid

3
Thumbs-Up 5
Thumbs-Down 12
  • "Handige mobiele applicatie"
  • "Application SNCF Connect limitée aux tickets de métro et de bus"
  • "Besoin d'autoriser la concurrence sur les voies ferrées en France"
  • "Les prix en hausse, propreté en baisse"
  • "Slechte dienstverlening en gebrek aan punctualiteit"
  • "Onrechtvaardige druk van het management"
  • "Ongegronde prijsverhogingen zonder kwaliteitsverbeteringen"
  • "Pas de remboursement pour les billets non utilisés"
  • "Manque de flexibilité pour les remboursements"
  • "Le train est plus écologique"
  • "Manque de modernisation pour l'acceptation des nouvelles technologies"
  • "Faciliteiten voor vervoer van fietsen"
  • "Manque d'innovation"
  • "Transports en Suisse plus fiables et propres"
  • "Trop de monde et pas assez de rames"
De innovatie van SNCF Connect wordt geprezen vanwege de handige mobiele applicatie en de mogelijkheid om fietsen te vervoeren. Echter, er zijn ook kritieken op het gebrek aan modernisering voor de acceptatie van nieuwe technologieën en de onrechtvaardige prijsverhogingen zonder verbetering van de kwaliteit. De duurzaamheid van het treinvervoer wordt gewaardeerd vanwege de milieuvriendelijkheid, maar er is ook bezorgdheid over de slechte dienstverlening, gebrek aan punctualiteit en onvoldoende capaciteit.