Ik moet zeggen dat de reviews over Makro echt heel wisselend zijn. Zelf heb ik bijvoorbeeld een keer een kerstpakket besteld en de kwaliteit was top, maar toen bleek de garantie niet goed geregeld te zijn. Dat was best een gedoe om op te lossen omdat de communicatie met de klantenservice traag was. Makro zou hier echt beter in kunnen worden, bijvoorbeeld door sneller te reageren en helderder informatie te geven over garanties. Aan de andere kant vind ik hun assortiment tijdens de feestdagen echt mooi en er is voor elk budget wel iets te vinden. Toch zouden de leveringen soepeler kunnen verlopen, want ik heb soms lange wachttijden ervaren. Als Makro kan zorgen voor snellere en betrouwbaardere leveringen, zou dat een groot verschil maken. Al met al heb ik gemengde gevoelens, maar met wat verbeteringen kan Makro echt een topkeuze worden.
De door ons geselecteerde videos.
Nokta Makro Simplex+ Beach Test and Review
Macroeconomics- Everything You Need to Know
Nokta Makro Simplex Review
Ik heb zelf gemerkt dat de productkwaliteit bij Makro meestal goed is, vooral de kerstpakketten die ze aanbieden zijn echt leuk samengesteld. Maar helaas heb ik ook wat minder goede ervaringen gehad. Een keer kocht ik een robotmaaier die na een paar weken al niet meer werkte, en er was geen garantie optie om dat te laten repareren. Daarnaast kreeg ik eens een beschadigd product geleverd en het kostte me veel moeite om toch een vervanging te regelen. Het zou echt fijn zijn als Makro hun garantiebeleid kan verbeteren en sneller oplossingen biedt als er iets misgaat. Zo voelt het veel betrouwbaarder en klantvriendelijker.
Ik vond de prijs-kwaliteitverhouding bij Makro best wisselvallig. Een keer kocht ik een lamp die na een paar weken al kapot was, wat best frustrerend was gezien de prijs. Aan de andere kant heb ik ook goede deals gevonden, zoals een stevige werkbank voor een scherpe prijs. Het zou fijn zijn als Makro consistenter was met de kwaliteit van hun producten en duidelijker communiceerde over prijzen in de advertenties versus in de winkel. Ook snelle reparaties of vervangingen zouden echt helpen om het vertrouwen te vergroten.
Persoonlijk vond ik de klantenservice van Makro best oké, maar er is zeker ruimte voor verbetering. Een keer had ik een beschadigd product gekocht en ik belde de klantenservice om het te retourneren. Het personeel was vriendelijk en probeerde te helpen, maar het duurde echt lang voordat ik een terugbetaling kreeg. Bovendien voelde het alsof ik telkens opnieuw mijn verhaal moest doen bij verschillende medewerkers. Het zou veel beter zijn als ze een consistent contactpunt hebben, zodat je niet telkens opnieuw alles hoeft uit te leggen. Ook zou Makro kunnen investeren in snellere terugbetalingsprocessen en duidelijke communicatie over de status van je klacht. Dat zou de algehele ervaring veel soepeler maken.
Persoonlijk heb ik best wat ups en downs gehad met de levering en retournering bij Makro. De keer dat ik een nieuwe matras bestelde, duurde het bijna twee maanden voordat hij eindelijk thuis was. Communicatie was echt matig; ik kreeg nauwelijks updates en moest zelf steeds navragen wat de status was. Ook bleek de voorraad niet goed bijgehouden te zijn, want mijn besteld artikel was eigenlijk al uitverkocht toen ik het plaatste. Aan de andere kant was er ook een keer dat mijn bestelling supersnel binnen was, wat natuurlijk top was. Het zou echt helpen als Makro betere afspraken kan maken over levertijden en duidelijker kan communiceren met klanten. Misschien kunnen ze ook investeren in een efficiënter voorraadbeheersysteem om te voorkomen dat er producten ontbreken of beschadigd aankomen.
Ik vind Makro echt een teleurstelling als het gaat om hun reputatie. Een paar keer ging ik naar de winkel omdat hun website aangaf dat bepaalde producten op voorraad waren, maar die bleven gewoon altijd uit. Toen ik het personeel om hulp vroeg, reageerden ze niet echt vriendelijk en leken ze niet willen helpen. Het zou voor Makro echt een verschil maken als ze betere informatie over hun voorraad geven en hun medewerkers wat klantgerichter trainen. Ook merk ik dat de prijzen vaak hoger liggen dan vergelijkbare winkels, terwijl de kwaliteit niet altijd in de lijn ligt. Dat doet mijn vertrouwen in Makro echt afnemen.
Ik vind dat Makro echt stappen zet op het gebied van innovatie en duurzaamheid. Zo hebben ze bijvoorbeeld de overstap gemaakt naar elektrisch vervoer voor hun leveringen, wat de CO₂-uitstoot flink vermindert. Ook merk ik dat ze meer duurzame producten in het assortiment hebben, wat voor mij een groot pluspunt is. Daarnaast zou het tof zijn als ze nog meer inzetten op zonnepanelen op hun panden of misschien meer plasticvrije opties aanbieden. Over het algemeen zie ik Makro als een bedrijf dat serieus bezig is met een groenere toekomst, en dat waardeer ik enorm.
Bij Makro vind ik de aanbiedingen meestal best goed, maar soms zijn de kortingen niet echt duidelijk of lijken ze minder aantrekkelijk dan verwacht. Een concreet voorbeeld: laatst wilde ik grote hoeveelheden schoonmaakproducten kopen omdat er een aanbieding was, maar toen bleek dat er verborgen voorwaarden waren waardoor ik uiteindelijk toch meer betaalde. Het zou fijn zijn als Makro de promoties transparanter maakt en duidelijk aangeeft wat je precies krijgt. Ook zou ik graag meer wekelijkse deals zien op populaire producten, zodat het altijd iets is om naar uit te kijken. Aan de positieve kant zijn de seizoenspromoties, zoals rond kerst, echt goed georganiseerd en bieden ze mooie kortingen. Al met al zijn er zeker mogelijkheden voor Makro om hun aanbiedingen en promoties nog aantrekkelijker en gebruiksvriendelijker te maken.
Nieuwste reviews
Foute reclames
Makro adverteert leuk met allemaal reclamefoldertjes waarvan de prijzen niet kloppen. Als voorbeeld.. zo staat in de folder 12,99 voor 1kg diamanthaas maar in de winkel en webshop betaal je gewoon 17,99.. Een hoop prijzen kloppen niet met het geen waarmee geadverteerd wordt.
Makro Vianen … zeer slecht… dropshot inde aanbieding… eerst belt mijn vrouw of er nog voorraad is.. antwoord.. nee.. bel zelf half uur later.. ja nog 26 flessen.. kom je half uur later bij de Makro.. niets.. vraag het personeel naar de voorraad en laat dit zien van de folder..antwoord.. dit hebben we al een jaar niet meer in het asortiment.. pfff .. vreselijk slecht geregeld…
Makro Duiven Slechtste service ooit!
Vorige maand een Delonghi evo gekocht te waarde van €500 euro. Na een maand is het apparaat kapot, Kon hem laten na kijken dus rond de 3 tot 6 weken ben je hem kwijt of moest akkoord gaan met 75% van de waarde dan wouden ze hem retour nemen! Ik heb ze duidelijk aangegeven dat ik geen geld wil maar een apparaat die het doet zoals het moet. Dan moet je dus €125 euro betalen om alsnog het zelfde apparaat te krijgen. De man achter de telefoon die de service medewerker dit vertelde wou zelf niet even ze gezicht laten zien, Schandalig wij kochten bijna alle elektrische apparaten daar maar dat kunnen ze vanaf nu vergeten!
Makro adverteert leuk met allemaal reclamefoldertjes waarvan de prijzen niet kloppen. Als voorbeeld.. zo staat in de folder 12,99 voor 1kg diamanthaas maar in de winkel en webshop betaal je gewoon 17,99.. Een hoop prijzen kloppen niet met het geen waarmee geadverteerd wordt.
Vanavond ben ik met mijn vriendin even langs de Makro in Breda geweest. Ik heb doorgaans geen bijzondere ervaringen bij de Makro, maar wil toch even de dames in het restaurant een compliment geven. We werden zowel door de kok (dame klein van stuk met kort donker haar) en haar collega aan de kassa (eveneens dame, blond) bijzonder vriendelijk te woord gestaan. We waren officieel net te laat (19:32 uur), maar hier werd geen enkel probleem van gemaakt. Koesteren zulk personeel, top service!