Desigual: Desigual: Betoverende Stijl of Kwaliteitskwesties? Ontdek de Reviews!
Mijn indruk van Desigual
Persoonlijk heb ik gemengde ervaringen met Desigual. Ik ben altijd fan van hun kleurrijke en unieke ontwerpen, maar ik merkte dat sommige kledingstukken sneller slijt dan verwacht. Zo had ik een trui die na een paar wasbeurten al begon te pillen. Ook vond ik de klantenservice soms wat traag; het duurde meerdere dagen voordat ik een reactie kreeg op mijn vragen. Ik zou graag zien dat Desigual de kwaliteit van hun materialen verbetert en de reactietijd van hun klantenservice verkort. Aan de positieve kant is de snelle levering echt fijn en de retouropties zijn meestal makkelijk geregeld. Over het algemeen waardeer ik hun originele stijl, maar er is zeker ruimte voor verbetering op het gebied van duurzaamheid en service.De door ons geselecteerde videos.
Nieuwste reviews
Te laat geleverd
Ik bestelde een tas en portemonnee, de levertijd was 3- 5 dagen, wat ik al erg lang vind. Ik wilde de bestelling voor mijn vakantie hebben, dus heb ik extra betaald voor leveren in 1-2 dagen. Nu 2 dagen verder is het nog niet eens verstuurd. Vervolgens heb ik de klantenservice gemaild, de reactie volgt in 3-5 dagen...
Nooit ontvangen, wel betaald
In Februari besteld en betaald maar nog nooit ontvangen. Nu krijg ik bericht of im het nog een keer wil bestellen???? Op email is nooit antwoord gegeven Hoe en waar moet ik zeggen dat ik wel geb betaald maar nooit de jas ontvangen. Im ontvang wel een mooie reactie maar geen contact gegevens
Trui van inferieure kwaliteit
Ik ben al jaren een trouwe en tevreden klant van Desigual maar heb laatst toch een klacht ingediend over een trui (marble Christian Lacroix) die al snel begon te pillen en te pluizen. Helaas had ik geen aankoopbewijs meer. Komt m.i. doordat ik indertijd een dubbele klantaccount had (2 verschillende emailadressen) waarvan er 1 naderhand is opgeheven. Desigual heeft geprobeerd de aankoopticket te achterhalen maar dat is niet gelukt. Helaas pindakaas, geen compensatie van Desigual, ook niet een tegoedbon op basis van coulance. Volgens Desigual is hun registratiesysteem waterdicht. Maar hoe gaat het dan met anonieme aankopen (niet op een klantaccount gedaan)? Artikelen die ik van iemand anders cadeau krijg en dus niet op mijn account geregistreerd worden? Overigens heb ik o.a. een jas en een vest, ooit gekocht in de winkel in Amsterdam, en ook deze artikelen zijn niet terug te vinden in mijn klantaccount. Ik weet zeker dat ik toen mijn emailadres aan de verkoopster heb gegeven om de aankopen te registreren. Dus hoezo is het registratiesysteem waterdicht? De trui waarover ik geklaagd heb ziet er lelijk uit, ik maak er maar een dure poetsdoek van. Ik ben teleurgesteld dat Desigual mij, een trouwe klant, op geen enkele manier tegemoet gekomen is. Het is toch echt een Desigual trui, en niet een ander merk! Tot slot, heel jammer dat het niet mogelijk is om op de website van Desigual een beoordeling van artikelen te geven, anders had ik daar zeker gemeld dat de trui geen aanrader is.
Onze Tiktok aanraders over Desigual.
@Desigual is definitely the cool girl (and celebrities) brand 💌 *AD
I kinda missed this: @Desigual is going through a massive glow up and I’m here for it and more specifically for that ethereal mesh mini dress anzeige
Unboxing and honest review of the #desigual #coat by Miranda Makaroff
Slechtste reviews
g6 januari 2 blouses besteld, 1 geleverd, geen respons op 2x e-mail
Ik heb 2 blouses besteld op 6 januari jl. De eerste is afgeleverd en bij de 2e staat sinds 6 januari, sinds 16 dagen dus, "wordt verwerkt". Ik heb hierover twee keer een bericht via het online formulier gestuurd, met duidelijke en volledige vermelding van het item waarom het gaat, en ondanks het feit dat ook op de website staat dat je binnen 24 uur bericht krijgt heb ik nog niets mogen vernemen. Als het buitensporig druk is of er is een andere plausibele verklaring voor de niet-afhandeling en radiostilte, dan moet je als je geloofwaardig wilt blijven niet op de website zetten dat je binnen 3 - 5 werkdagen levert en binnen max. 24 uur reageert op e-mails. Zeer irritant. Enkele dagen na bovengenoemde review een mailtje met excuses van Desigual ontvangen en mededeling dat artikel niet meer in het magazijn voorradig was. Daarnaast een tegoedbon van E 15 voor volgende bestelling. Het mailtje, alsnog, met verklaring en tegoedbon wordt op prijs gesteld!
Slechte service, bij een fabricagefout heb je gewoon pech
UPDATE 2: Absurd(istisch) slechte service: Desigual geeft de uitdrukking “van het kastje naar de muur sturen” een geheel nieuwe dimensie. Ik heb in mei 2018, tijdens een vakantie in Fuerteventura, een tas gekocht van het merk Desigual bij een zogenaamde “authorized reseller”, dat is geen Desigual winkel, maar wel een officieel verkooppunt waar alleen artikelen van het merk Desigual worden verkocht. Aan de buitenkant ziet het er overigens wel uit als een officiële winkel, met het Desigual logo prominent op de winkel. Bij thuiskomst, slechts een paar dagen later, bleek dat de rits van de tas niet goed was. Ik heb gelijk contact gezocht met Desigual, in de veronderstelling dat er toch wel een garantie vanuit het merk op zou zitten. Ik kreeg te horen dat ik dit niet via hen kon regelen, maar dat ik contact moest opnemen met de winkel waar ik het product had gekocht. Lastig, omdat deze winkel op een eiland bijna 4000 kilometer verderop zit en ze alleen Spaans en gebrekkig Engels spreken, maar ik heb de winkel in kwestie toch benaderd en kreeg daar te horen dat zij hierover contact zouden opnemen met het hoofdkantoor van Desigual. Vervolgens hoorde ik niets meer, en iedere keer als ik navraag deed kreeg ik te horen dat zij nog niets van Desigual gehoord hadden. Desigual zelf gaf mij in juli 2018 nog de raadselachtige reactie “Blijven proberen, is wat nodig is”. (Werkt Yoda bij Desigual??) Uiteindelijk gaven zowel de winkel als Desigual mij geen antwoord meer terug. De laatste keer dat ik nog een poging heb gewaagd, was in mei 2021, maar ook toen bleef het stil. Ik ging er inmiddels eigenlijk ook al lang vanuit dat ik pech heb gehad, ik heb helaas een miskoop gedaan, en het is overduidelijk dat ik van Desigual geen service (of kwaliteit) hoef te verwachten. Omdat ik me na al die tijd toch nog steeds een beetje bedrogen voel (en Desigual zich kennelijk niets aantrekt van EU wetgeving op het gebied van wettelijke garantie), heb ik onlangs (april 2022) een negatieve review op Trustpilot achtergelaten. En tot mijn grote verbazing krijg ik binnen enkele dagen al een reactie van Desigual, ze willen graag weten om welk product het gaat, waar ik het gekocht heb en of ik foto’s kan sturen. Nadat ik de foto’s heb aangeleverd, krijg ik een hele aardige reactie terug: het is overduidelijk dat het hier om een fabricagefout gaat en omdat ik de tas hierdoor al vanaf het begin niet heb kunnen gebruiken willen het aankoopbedrag graag vergoeden. Ze vragen mij om uitgebreide bankgegevens zodat ze het bedrag kunnen terugstorten. Wauw, opgetogen stuur ik gelijk alle gevraagde gegevens aan ze door. Dan krijg ik een dag later weer een bericht, dat het om een authorized reseller gaat en zij dus niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden… terug naar 2018 dus. Ik antwoord dat ze al hebben toegezegd om het aankoopbedrag terug te storten, maar dan krijg ik excuses en een kortingsvoucher omdat het niet om een Desigual winkel gaat. Dan leg ik uit dat ze al hebben geconstateerd dat het om een fabricagefout gaat. Ik krijg weer excuses en een voucher, nu met het verhaal dat het product al te lang geleden is aangeschaft. Dat weet ik, maar zo lang ben ik al bezig om door die muur van onwil heen te breken die Desigual “klantenservice” noemt. Dit gaat zo een paar keer op en neer, zonder het gewenste effect. Zo kan ik nog heel lang van het kastje naar de muur blijven stuiteren, maar ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat Desigual er alles aan zal doen om onder haar verantwoordelijkheid uit te komen. UPDATE: na de reactie van Desigual hieronder, niets meer vernomen. Totdat ik op 13 mei 2022 opeens een bericht kreeg waarin stond dat ze nog geen antwoord op hun e-mail hadden gekregen (ze hebben nooit iets gestuurd!) en daarom de klacht zouden sluiten. Toen ik daarop antwoordde dat ik nooit een verzoek om informatie heb ontvangen, kreeg ik als antwoord terug dat omdat ik een bericht stuurde met hetzelfde referentienummer als mijn eerdere klacht, ze mijn tweede bericht uit het systeem zouden verwijderen. Geen doorkomen aan bij de klantenservice van Desigual, maar dat zal wel met opzet zijn. Jammer dat je hier geen nul sterren kan geven. ;) Tijdens vakantie een Desigual tas gekocht bij een officiële reseller. Eenmaal thuis, bleek de rits kapot te zijn, al binnen een paar weken na aanschaf dus. Ik heb contact opgenomen met Desigual, omdat ik de tas in ander land had gekocht kon ik niet terug naar de winkel daar. Het enige wat zij deden was mij terugverwijzen naar de winkel, bleven heel vaag en deden geen enkele poging om mee te denken. Ik heb contact met de winkel opgenomen, deze gaf aan dat Desigual dit op moest lossen en zouden contact opnemen met het hoofdkantoor. Ik heb nog een paar keer nagevraagd, maar nooit meer wat gehoord natuurlijk. Absoluut zeer slechte service!
Wow wat blijft dit toch een dramatisch…
Wow wat blijft dit toch een dramatisch bedrijf met mooie kleding. Levertijden echt dramatisch lang. Geen enkele update en niet te bereiken. Nu eindelijk te pakken maar zo onbeschoft je het gevoel geven dat je niet zo moet zeuren. Erg jammer, maar voor mij nu echt de laatste keer dat ik hier wat besteld heb of ze moeten hier echt wat aan doen. Maar gezien de recensies zal dat wel niet.
Anderen bekeken ook
Beste reviews
Snel en netjes bezorgt en geretourneerd
In de sale een tas en portomonee besteld en had de bestelling netjes binnen een week. Ook de retour was binnen 5 dagen verwerkt. Pas wel op met betalen, het systeem geeft aan dat de betaling mislukt is maar dat is een foutmelding. Even zelf je bank of credit card controleren voordat je overnieuw betaald anders ontvang je de bestelling dubbel.
TOP!
Ik ben al jaren een trouwe klant van Desigual altijd, snelle levering en uitstekende retourbeleid en service.
Leuke kleding. Snelle levering!
Diverse keren besteld bij Desigual en nooit problemen gehad. Ok 1x een pakket niet ontvangen, omdat deze om onbekende reden retour is gestuurd, maar netjes het geld terug gekregen. Deze week zelf iets retour gestuurd en met een paar dagen stond het geld op de rekening.