Persoonlijk vind ik de reviews over Winparts best wisselvallig. Een keer bestelde ik een onderdeel dat niet paste en het terugsturen was echt een gedoe – lange wachttijden aan de telefoon en niet duidelijk wat ik precies moest doen. Aan de andere kant was de klantenservice vriendelijk toen ik eindelijk iemand te pakken kreeg en hielp ze me uiteindelijk toch verder. Ook merk ik dat de levertijden soms langer zijn dan beloofd, wat best frustrerend kan zijn. Het zou top zijn als Winparts hun verzendprocessen kan versnellen en de retourprocedure duidelijker en makkelijker maakt. Overall zijn er zeker goede kanten, maar er is zeker ruimte voor verbetering.
De door ons geselecteerde videos.
MICHELIN CrossClimate vergeleken met winterband
Bosch Wiper Blades Installation Hook (AR type)
MICHELIN Latitude Alpin LA2
Ik vind de productkwaliteit van Winparts echt top. Toen ik zelf een nieuwe remschijf moest kopen voor mijn auto, paste alles perfect en was het makkelijk zelf te vervangen. Ook hun garantie geeft me vertrouwen, want als er iets mis zou gaan, weet ik dat ik geholpen word. Toch heb ik één keer een verkeerd onderdeel ontvangen, waardoor ik even moest wachten op de juiste levering. Het zou super zijn als ze hun controle bij het verzenden wat strakker maken, zodat dit soort fouten minder vaak voorkomen.
Toen ik laatst nieuwe luchtfilters bij Winparts bestelde, was ik echt blij met de prijs. Ik heb hetzelfde deel ergens anders bijna 15% duurder moeten kopen. De kwaliteit bleek ook top te zijn, de filters passen perfect en werken gewoon zoals verwacht. Alleen vond ik de verzendkosten een beetje hoog, dat kan beter. Het zou fijn zijn als ze bijvoorbeeld gratis verzending aanbieden bij bestellingen boven een bepaald bedrag. Al met al ben ik tevreden met de prijs-kwaliteitverhouding bij Winparts.
Mijn ervaring met de klantenservice van Winparts is meestal goed. Een keer had ik een verkeerd onderdeel ontvangen en toen belde ik ze op. Na wat wachten aan de lijn werd er snel een oplossing geboden en kregen ze het juiste deel meteen opgestuurd. Het was fijn hoe vriendelijk en behulpzaam de medewerker was. Toch merkte ik ook dat het soms lang duurt voordat je iemand aan de telefoon krijgt, vooral tijdens drukke uren. Het zou handig zijn als ze meer personeel inzetten op piekmomenten, zodat klanten niet zo lang hoeven te wachten. Daarnaast vond ik de retourprocedure wat omslachtig. Een simpelere en duidelijkere stappenplan zou het makkelijker maken om producten terug te sturen zonder gedoe.
Ik moet zeggen dat mijn ervaringen met de levering bij Winparts overwegend positief zijn. Bestellen ging super makkelijk via hun website en mijn pakketje kwam sneller aan dan ik had verwacht. Eenmaal aangekomen merkte ik echter dat één onderdeel niet goed zat. Gelukkig was het retourproces eenvoudig: ik kreeg een gratis retourticket en het retourzenden verliep soepel. Toch zou het top zijn als de klantenservice iets sneller reageert wanneer er problemen zijn, want ik moest een paar keer bellen voordat ik hulp kreeg. Al met al ben ik tevreden, maar er is zeker ruimte voor verbetering in de communicatie na een probleem.
Ik vind de reputatie van Winparts behoorlijk dubbel. Persoonlijk heb ik goede ervaringen gehad met hun snelle levering en de kwaliteit van de onderdelen, zoals toen ik een nieuwe uitlaat haalde die perfect paste bij mijn auto. Maar er was ook een keer dat ik last had van onduidelijke informatie over de verzendkosten, waardoor ik uiteindelijk meer betaalde dan ik had verwacht. Het zou echt beter zijn als Winparts transparanter kan zijn in hun communicatie en misschien wat meer kan investeren in een behulpzamere klantenservice. Zo voelen klanten zich zekerder en wordt die gemengde reputatie echt omgebogen naar positief.
Ik vind het echt top hoe Winparts bezig is met innovatie en duurzaamheid. Toen ik een onderdeel zocht, werkte de kentekenherkenning meteen en bespaarde me veel tijd. Ook merk ik dat ze steeds vaker duurzame verpakkingen gebruiken, wat fijn is voor het milieu. Een dingetje dat beter kan, is dat ze meer kunnen laten zien welke stappen ze precies nemen om duurzaam te blijven. Misschien door meer informatie op hun website te zetten over hun groene initiatieven. Al met al een bedrijf dat duidelijk vooruit denkt en zich inzet voor een betere toekomst.
Ik vind de aanbiedingen en promoties bij Winparts echt top. Laatst scoorde ik een mooie korting op een nieuwe distributieriem die ik meteen nodig had. Het is fijn dat er altijd wel iets te vinden is dat past bij wat je zoekt. Soms mis ik wel eens flash sales of exclusieve deals voor vaste klanten, dat zou het nog aantrekkelijker maken. Maar over het algemeen ben ik heel blij met de scherpe prijzen en de variatie aan aanbiedingen die ze aanbieden.
Nieuwste reviews
Nooit meer Winparts
Wat een geweldige klanten hebben ze hier, want over service kan ik niet spreken. Op 22 mei zouden mijn accu en ruitenwissers geleverd worden terwijl op de site 28 mei als indicatie was gegeven. Wij grote blij en de ruitenwissers kwamen ook, maar de accu niet. Stond wel op de bon. Ik appen met Winparts. De accu zou op 28 mei komen direct vanuit de leverancier. Op 29 mei geen accu. Ik weer in de app met als antwoord dat ze bij de leverancier een track en trace code moesten opvragen en dat kon 5 dagen duren. Ik wil geen track en trace code ik wil een accu. Helaas na 5 dagen nog geen antwoord. Weer in de app zonder resultaat geen accu en geen track en trace code. Elke dag klom ik in de app en kreeg het zelfde antwoord. Verder wilden ze niets voor mij doen als genoeg doening. Toen ik op 07 juni in de app schreef dat ik dit ging vermelden in de review kon er in eens een accu geleverd met een lever datum van 18 juni. Joepie 1 maand voor de levering van een accu. Nu maar ergens anders besteld en NOOIT meer Winparts.
Helaas, helaas moet ik zeer lang wachten totdat mijn retour gestuurde producten verwerkt zijn. Ruim 6 weken wacht ik dat het retour verwerkt is terwijl Klarna mij de mail stuurt dat het betalingstermijn overschreden is.
Zelfs diverse mailtjes hier achteraan gestuurd maar krijg geen respons. Geen idee wat hier speelt maar dit gaat niet goed
Brand apa lagi yang ada di pasaran #fypシ #sparepartmotor
Sparepart Mika lampu vario by Win Motorparts #fypシ #winmotor
Slechtste reviews
Retouren
Helaas, helaas moet ik zeer lang wachten totdat mijn retour gestuurde producten verwerkt zijn. Ruim 6 weken wacht ik dat het retour verwerkt is terwijl Klarna mij de mail stuurt dat het betalingstermijn overschreden is.
Zelfs diverse mailtjes hier achteraan gestuurd maar krijg geen respons. Geen idee wat hier speelt maar dit gaat niet goed
Na meer dan een maand mijn bestelling nog steeds niet ontvangen. Ook al stond er op de website voorradig en direct leverbaar. Bijna geen reacties terug van de klantenservice, die op hun beurt alle soorten excuses blijven uitvinden en geen terugbetaling willen doen. Echt zeer jammer!
Drama bestelling. 2x automatten besteld op kenteken met pas garantie. Beide keren pasten de matten niet. Klantenservice reageerde pas na geruime tijd. Klantenservice kon geen steekmaat van de bevestiging gaten van de matten geven. Returnless is het motto van Winparts maar mijn ervaring is helaas Returnmore.
In het verleden steeds goede ervaringen gehad met Winparts dus hopelijk is dit een incident.
Nu de matten bij JustCarpets besteld, de steekmaat staat in de omschrijving vermeld en de matten passen prima. Het kan dus wel.
Dit is nou zo'n bedrijf wat je gewoon wilt hebben. Fijn persoonlijk contact en ze denken echt met je mee. Superservice, ook als PostNL het grof laat afweten qua levering van de artikelen. Bestel hier al jaren artikelen en ben nog nooit teleurgesteld. M.a.w. DOEN!