Ik moet zeggen, mijn ervaring met PUMA is echt een beetje gemengd. Een keer bestelde ik hun nieuwste hardloopschoenen en ze waren super comfortabel en snel geleverd, dat was top. Maar een andere keer had ik problemen met een hoodie die na een paar wasbeurten al uit elkaar viel. Toen ik contact opnam met de klantenservice, duurde het gewoon te lang voordat ik een reactie kreeg, en het voelde alsof ze niet echt wilden helpen. Ik zou graag zien dat PUMA meer consistentie brengt in hun productkwaliteit en de klantenservice verbetert, zodat je vertrouwen hebt dat problemen snel en netjes opgelost worden. Een beetje meer aandacht voor duurzaamheid zou ook niet verkeerd zijn!
De door ons geselecteerde videos.
Ford Puma - AutoWeek review - English subtitles
2023 Ford Puma review – still the best small SUV? | What Car?
Puma x LaMelo Ball MB.04 LaFrancé Traction and Squeak Test #lameloball #pumahoops
Ik vind de productkwaliteit van PUMA over het algemeen goed. Mijn PUMA schoenen zitten stevig en blijven lang mooi, zelfs na veel gebruik. Een keer heb ik een jas gekocht die helaas na een paar maanden begaf, maar toen ik contact opnam met de klantenservice, was het lastig om hulp te krijgen zonder aankoopbon. Het zou top zijn als PUMA de garantievoorwaarden wat soepeler maakt en bijvoorbeeld ook zonder bon service aanbiedt. Daarnaast kan de website soms traag zijn, wat het bestellen frustrerend maakt. Een betere online ervaring en duidelijkere garantievoorwaarden zouden echt een groot verschil maken.
Persoonlijk vind ik de prijs-kwaliteitverhouding van PUMA soms een beetje tegenvallen. Ik heb bijvoorbeeld laatst een paar nieuwe sneakers gekocht die er super strak uitzagen en comfortabel zaten, maar na een paar maanden begonnen ze al wat tekenen van slijtage te vertonen. Dat voelde niet helemaal zoals je zou verwachten voor de prijs die ik ervoor betaald heb. Een verbetering zou zijn als PUMA wat meer aandacht besteedt aan de duurzaamheid van hun materialen, zodat je langer blij bent met je aankoop. Aan de andere kant zijn er wel regelmatig goede aanbiedingen en kortingsacties, wat zeker een pluspunt is. Het zou top zijn als ze die kwaliteit kunnen behouden, ook zonder de hoge prijs tag, zodat je echt waar voor je geld krijgt.
Persoonlijk heb ik gemengde ervaringen met de klantenservice van PUMA. Een keer moest ik een product retourneren en het duurde echt veel langer dan beloofd voordat ik mijn geld terug kreeg. Tijdens die periode kreeg ik nauwelijks updates, wat best frustrerend was. Aan de andere kant heb ik ook leuke keren gehad, zoals toen ik een probleem had met een kortingscode en de medewerker supervriendelijk en snel hielp. Ik zou het fijn vinden als PUMA meer consistentie kan brengen in hun service. Bijvoorbeeld door duidelijkere informatie over het retourproces te geven en de reactietijden te verkorten, zodat je als klant niet in het ongewisse zit. Een betere communicatie, misschien via live chat, zou ook een groot verschil maken.
Mijn ervaring met de levering bij PUMA is best wisselvallig geweest. Een keer kwam mijn bestelling supersnel binnen en zat alles keurig verpakt, wat natuurlijk top is. Maar helaas was het niet altijd zo. Een andere keer duurde het bijna twee weken voordat mijn schoenen arriveerden, en toen had ik geen enkel berichtje hierover. Ook was het retourproces lastig: ik moest meerdere keren contact opnemen voordat ik mijn geld terugkreeg. Het zou echt helpen als PUMA beter communiceert over levertijden en het retourproces soepeler en sneller afhandelt. Een duidelijke track & trace en snellere terugbetalingen zouden een wereld van verschil maken.
Eerlijk gezegd heb ik gemengde gevoelens over de reputatie van PUMA. Aan de ene kant ben ik altijd tevreden geweest met de kwaliteit van hun schoenen en kleding; ze blijven echt mooi lang mee en zien er strak uit. Maar er zijn ook momenten geweest die me minder blij maakten. Een keer bestelde ik een paar sneakers die eigenlijk uit een vorig seizoen leken, maar de prijs was net zo hoog als voor nieuwere modellen. Toen ik contact opnam met de klantenservice, duurde het antwoord veel te lang en voelde het alsof mijn klacht niet serieus werd genomen. Ik denk dat PUMA echt transparanter kan zijn over hun productaanbod en prijzen. Daarnaast zou een snellere en vriendelijkere klantenservice veel verschil maken in hoe betrouwbaar ze overkomen. Als ze hierin kunnen verbeteren, zou mijn vertrouwen in het merk zeker toenemen.
Ik ben echt tevreden over de aanbiedingen van PUMA. De Friends & Family deals zijn altijd een pluspunt en ik scoor vaak mooie kortingen op mijn favoriete spullen. De voorraad is meestal ruim, waardoor ik snel kan bestellen zonder lang te hoeven wachten. Toch heb ik ook wat minder goede ervaringen gehad. Een keer heb ik een geweldige aanbieding gezien voor een paar limited edition sneakers, maar het duurde veel langer dan beloofd voordat ik ze ontving. Het zou top zijn als PUMA consistenter kan zijn met hun leveringen tijdens promotieperiodes. Ook zou ik graag vaker flash sales zien, zodat je echt even snel moet zijn om de beste deals te pakken. Al met al zijn de aanbiedingen prima, maar er is zeker ruimte voor verbetering op het gebied van betrouwbaarheid en variatie.
Nieuwste reviews
In principe is deze ene ster al teveel…
In principe is deze ene ster al teveel wat een achterlijk bedrijf en van klantenservice hebben ze al helemaal niet gehoord. Ik wacht nu al 2 maanden erop dat ze het retour bedrag aanpassen maar iedere keer is er wel iets
Tip van flip —> bestel hier nooit iets!!!!
Ik heb 3 weken geleden mijn bestelling geretourneerd en krijg nog steeds mijn geld niet terug, al verschillende mails gestuurd steeds zonder antwoord. Op de live chat krijg ik alleen het antwoord dat ik een mail moet sturen. Meer dan 100€ waar ik al verschillende weken op wacht zonder te weten of ik het ooit nog terugkrijg. Lijkt me voor zo een merk echt beroving
Ik heb besteld, geld betaald, maar geen bevestiging. Ik probeer de klantenservice te bellen, maar krijg een bandje met tijden waarop ze NB wel zouden moeten opnemen want het is donderdag net voor 11am. Ook via de chat niet te bereiken. Geld kwijt??? Geen netjes bedrijf dat de klanten je niet kunnen bereiken! Heel erg slecht! Ik ben boos! Ik heb een mail gestuurd, maar nog steeds geen reactie van Puma.
Really enjoyed testing out the Puma #FUTURE for the last couple of weeks - definitely up there as one of my favourite boots right now! 💎💎 Have been testing out new Preds and Tiempos recently too so make sure to keep an eye out if you’re interested in seeing reviews on those! Available at
Replying to @🇹🇳🇳🇱 wat zeggen jullie, puma comback van het jaar?
#كرستيانو_ #استرزات #الشعب_الصيني_ماله_حل😂😂
Slechtste reviews
In principe is deze ene ster al teveel…
In principe is deze ene ster al teveel wat een achterlijk bedrijf en van klantenservice hebben ze al helemaal niet gehoord. Ik wacht nu al 2 maanden erop dat ze het retour bedrag aanpassen maar iedere keer is er wel iets
Tip van flip —> bestel hier nooit iets!!!!
Ik heb 3 weken geleden mijn bestelling geretourneerd en krijg nog steeds mijn geld niet terug, al verschillende mails gestuurd steeds zonder antwoord. Op de live chat krijg ik alleen het antwoord dat ik een mail moet sturen. Meer dan 100€ waar ik al verschillende weken op wacht zonder te weten of ik het ooit nog terugkrijg. Lijkt me voor zo een merk echt beroving
Ik heb besteld, geld betaald, maar geen bevestiging. Ik probeer de klantenservice te bellen, maar krijg een bandje met tijden waarop ze NB wel zouden moeten opnemen want het is donderdag net voor 11am. Ook via de chat niet te bereiken. Geld kwijt??? Geen netjes bedrijf dat de klanten je niet kunnen bereiken! Heel erg slecht! Ik ben boos! Ik heb een mail gestuurd, maar nog steeds geen reactie van Puma.
Super blij met mijn aankoop!
Ik was alleen vergeten de kortingscode toe te voegen bij het afrekenen, maar heel snel en vriendelijk geholpen door de klantenservice en ze hebben de korting heel netjes teruggestort.
Ik kan niet anders zeggen dan een prima ervaring met eu.puma.com. Ik schok wat van de reviews hier op Trustpilot en heb daarom toch even contact opgenomen met de helpdesk. Ik ben keurig in het Nederlands te woord gestaan (en waarom ook niet het is een 020 nummer dus in Nederland). Er was wat vertraging in het distributiecentrum wat voor mij geen enkel probleem was. Door de helpdesk dus keurig te woord gestaan en via PostNL netjes een update over de bezorging.