Gorillas reviews, ervaringen en klachten van klanten
Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews
Totaal
Gorillas
Gorillas is een van oorsprong Duits on-demand boodschappenbezorgbedrijf. Het bedrijf is tegenwoordig ook actief in Nederland en belooft om boodschappen binnen tien minuten na bestelling te bezorgen. Gebruikers van het bedrijf kunnen hun boodschappen bestellen en ontvangen via de Gorillas app. Het bedrijf is actief in ongeveer veertig steden in bijna twee honderd magazijnen in zes landen.
Wij, van ReviewsBird Nederland, zijn heel erg benieuwd naar wat jouw ervaring nou precies is met dit relatief nieuwe bedrijf. Kun je ons bijvoorbeeld wat meer vertellen over de prijs-kwaliteitverhouding, of heb je contact gehad met de klantenservice en wil je hier iets meer over kwijt? Aan de hand van de informatie die je ons geeft door middel van reviews en/of beoordelingen kunnen anderen zich ook weer een objectief beeld vormen over dit bedrijf. Het delen van jouw ervaringen wordt dus zeer gewaardeerd.
Over Gorillas
Het bedrijf Gorillas werd in mei van 2020 opgericht door Kagan Sümer, Jörg Kattner, Jeff Hester en Ronny Shibley in Berlijn. Zij beloofden boodschappen en andere via de app bestelde supermarktartikelen per fietskoerier te bezorgen tegen dezelfde prijzen als in de supermarkt. Hoewel het bedrijf aanvankelijk in Berlijn begon, breidde zij al snel uit naar tientallen Europese steden en opende het ook winkels in Amerika. In Nederland vind je bijvoorbeeld: Gorillas Amsterdam, Gorillas Utrecht, Gorillas Groningen en Gorillas Rotterdam. In de kleine steden is het bedrijf helaas nog niet vaak te vinden.
Producten en diensten van Gorillas
Gorillas gebruikt de slogan "sneller dan jij" om de snelheid van de levering te benadrukken, zij beloven namelijk om binnen tien minuten na je bestelling via de app te bezorgen. Het businessmodel is eigenlijk een beetje gebaseerd op het Amerikaanse model "goPuff" dat in 2013 in Philadelphia werd opgericht. Gorillas winkels bieden een selectie van meer dan twee duizend producten, waaronder bijvoorbeeld vers fruit en groenten, drankjes en huishoudelijke artikelen, die worden bezorgd door ingehuurde fietskoeriers.
Door het concept van bezorging per fiets probeert het bedrijf het verkeer en uitstoot van uitlaatgassen te minimaliseren. Ook geeft het van oorsprong Duitse bedrijf prioriteit aan zijn zakelijke verantwoordelijkheden door de noodzaak om voedsel in huis te slaan weg te nemen en daardoor voedselverspilling te verminderen. Al het voedsel dat niet binnen de houdbaarheidsdatum wordt verkocht, wordt ofwel gratis aan werknemers gegeven, aan liefdadigheidsinstellingen of aan lokale voedselbanken. Een laatste mogelijkheid is ook nog om het tegen aanzienlijk lagere kosten aan klanten te verkopen.
Ervaringen, klachten en tips over Gorillas
Wij zijn heel erg benieuwd naar wat jouw ervaring nou precies is met dit bedrijf. Is alles echt zo simpel als dat ze willen doen geloven of klopt dit niet helemaal? Met jouw ervaring kunnen we ons een goed beeld vormen van de service en kwaliteit van dit bedrijf. Hiermee kunnen we makkelijker bepalen of we met dit bedrijf in zee willen gaan of dat we dit bedrijf misschien beter links kunnen laten liggen. Laat daarom vooral jouw ervaringen, klachten en tips over Gorillas achter op deze pagina van ons platform. Het wordt zeer gewaardeerd.