Alamo: "Heb Jij Ook Last Van Slechte Klantenservice en Vervuilde Huurauto’s?"
Mijn indruk van Alamo
Toen ik bij Alamo een auto huurde, liep het niet helemaal vlekkeloos. De klantenservice was lastig te bereiken en ik kreeg niet meteen hulp toen ik een wijziging in mijn reservering wilde doorvoeren. Bovendien bleek de auto minder schoon dan ik had verwacht, wat echt frustrerend was. Ik zou graag zien dat Alamo meer investeert in hun klantenondersteuning en strenger controleert op de netheid van de voertuigen. Ook zou het handig zijn als ze transparanter zijn over eventuele extra kosten, zodat je niet voor verrassingen komt te staan bij het ophalen van de auto.De door ons geselecteerde videos.
Nieuwste reviews
Keurige auto, exact zoals geboekt
Keurige auto (Peugeot 508 estate automaat, zoals in de omschrijving was aangegeven tijdens het boeken). Vooral het inleveren bij Alamo in Malaga ging erg goed en snel. Super vriendelijke medewerker die ons snel heeft geholpen. Een 10 met een griffel!
Een maand of 2 terug heb ik het kantoor…
Een maand of 2 terug heb ik het kantoor hierover aangeschreven voor de 2e keer. Blijkbaar interesseert dit bedrijf niet dat je als klant flink betoeterd voelt. Wat ging er mis? Wij hadden voor 5 weken een auto gehuurd in Spanje. Bij aankomst kregen wij een flink beschadigde auto mee. Midden in onze vakantie zijn we gebeld dat we de auto moesten langsbrengen om om te ruilen bij dichtsbijzijnde kantoor (10km). Een dag later aangekomen op onze afspraak bleek dat de nieuwe auto niet beschikbaar was. Wij moesten nog een 2e keer terugkomen. Daarnaast ontbrak het boekje in de auto met uitleg over alles en werkte de navigatie niet. Bij terugbrengen hebben we hier over geklaagd. Ik kon 50 euro korting krijgen maar ging hier niet mee akkoord en de medewerker zegde mij toe dat we 250 euro in mindering zouden krijgen. Vanwege alle ongemakken. Hiermee zijn we akkoord gegaan, in de consternatie ben ik mijn jas in de auto vergeten. vervolgens komen we thuis en word ik dezelfde avond nog gebeld door de "manager" van de locatie dat ze 50 euro willen overmaken. De medewerker heeft helemaal niet toegezegd om 250 euro te verminderen. Ik voel me bedrogen en huur nooit meer bij Alamo, liever wat duurder dan deze oplichterij. Van mijn jas heb ik natuurlijk nog nooit wat gehoord net als van mijn aanschrijving en klacht....onvoorstelbaar voor zo'n groot bedrijf!
Gereserveerd maar op dag aankomst en…
Gereserveerd maar op dag aankomst en tijd reservering geen auto. Eind van de middag zou de auto aanwezig zijn maar kregen allerlei excuses maar geen auto. Wat je ook doet en hoe goedkoop het wellicht is, je kan er niet van op aan. Wat een aanfluiting, laat je vakantie niet vergallen door dit bedrijf!!!
Onze Tiktok aanraders over Alamo car rental reviews en ervaringen.
The most visited historic site in USA 🇺🇸 #alamo #history #revolution #texas
Tive a oportunidade de trabalhar nessa empresa incrível e aqui eu conto um pouco sobre minha experiência com a Álamo.
Is the Alamo an overrated tourist spot? #alamo #thealamo #sanantonio #texas
Slechtste reviews
ALAMO NACHTMERRIE!
ALAMO NACHTMERRIE! In April 2019 een pre-paid auto gereserveerd via Alamo.nl met pick up in Punta Cana en drop off in Puerto Plata in de Dominicaanse Republiek. Na een onderzoek bij hen blijkt alles correct te zijn, als ook krijg ik meer info over de bij genomen verzekering. Na meermaals contact te hebben gehad met Alamo.nl lijkt alles in orde te zijn om de wagen in december af te halen. In November contact opgenomen met Alamo Punta Cana en daar konden ze ook deze reservatie terug vinden voor 16 dagen een Full Size Van Automatic met drop off. Wat volgt is HALLUCINANT! 14 december 2019: Na een vlucht van 11u zijn we aangekomen in Punta Cana. Helaas is er geen wagen voor ons! Ze hebben me proberen bereiken want ze hebben jammer genoeg geen wagens meer op hun locatie. Nochtans had ik geen gemiste oproepen of mails binnen gekregen. Ze proberen iedereen die niet bij hen rechtsrtreeks heeft geboekt door te sturen naar 'een vriend' die wel toevallig nog auto's heeft. Een duidelijke scam, want die persoon heeft wel enkel wagens die jammer genoeg 3 keer zo duur zijn. Deze truk werd geregeld herhaald bij andere toeristen die na ons toe kwamen. Ook nog uitvluchten dat ik niet bij hen heb geboekt maar bij een andere afdeling van Alamo. Ze zijn duidelijk niet geneigd me verder te helpen en halen al deze truken uit die bij elke toerist die bij hen aankomt. Ik heb met mijn zwangere vrouw en uitgeputte peuter daar 2u staan wachten en discussiëren. Uiteindelijk heb ik heel veel moeten bellen om ons op onze airbnb te krijgen. Geen auto maar wel reeds 160€ aan roaming kosten voor het bellen naar het antwoordapparaat van het noodnummer bij Alamo.nl. Vervolgens een taxi moeten nemen op een zeer chaotische luchthaven. De host van onze airbnb heeft ons gelukkig kunnen helpen bij het betalen van de taxi. Een winkel of restaurant was niet in de buurt dus eten hebben we die avond niet gezien. 24u wakker en doodop. 15 december 2019: Gelukkig konden we de dag nadien via een locale verhuurmaatschappij een wagen huren. Onze host had wel enkele contacten die ons verder konden helpen. Na veel moeite konden we genoeg cash geld van onze Visa halen voor deze wagen. Ik krijg die dag nog telefoon van Alamo.nl, er bleek probleem met het overschakelen van hun noodnummer. Sabine van Alamo.nl verzekerde me dat ze de extra gemaakte kosten zouden vergoeden en dat ze het erg jammer vonden dat dit zo moest lopen. Ik heb alle kosten die ik toen dacht gemaakt te hebben doorgestuurd. 16 december: Een antwoord op de mail, dat ze dit snel gingen opnemen met het hoofdbureau en me spoedig iets zouden laten weten. Gedurende de vakantie hebben we nog een lekke band gehad met nog zeer veel roamingkosten als gevolg. Jammer genoeg de auto moeten inwisselen nadat die vol getankt was, de andere wagen die we kregen was uiteraard ook leeg. Het was niet gemakkeljjk maar we hebben kunnen doorreizen naar onze bestemmingen en konden mits extra kosten uiteraard ook de auto achter laten in Puerto Plata. 23 december: Ze hebben alles doorgestuurd naar het hoofdbureau van Alamo en vervolgens zouden ze contact opnemen met het locale bureau in Punta Cana en wachten op antwoord. Er is een officieel verzoek voor restitutie van de door mij geleden extra kosten ingediend. Ze hopen me alweer spoedig duidelijkheid te geven. 11 januari 2020: Van de kosten die ik betaald heb in april 2019 heb ik nog niets terug gezien. Van de kosten van de wagens die we extern gehuurd hebben is nog niets vergoed. Van de extra roamingkosten door de chaos op de eerste dag is ook nog niets vergoed. Alamo in Punta Cana is duidelijk gespecialiseerd in het oplichten van toeristen, dat Alamo.nl hieraan meewerkt is hallucinant. Door het niet afhalen van de pre-paid wagen hebben we meer dan 1500€ moeten uitgeven op vakantie. Heel veel stress en niet bepaald de vakantie die we voor ogen hadden. Na reeds 10 jaar probleemloos auto's gehuurd te hebben over verschillende continenten was dit zeker de eerste en de laatste keer bij Alamo.nl. Pure oplichting, ik overweeg alvast een klacht in te dienen.
Offerte aangevraagd op een zondag…
Offerte aangevraagd op een zondag helaas nooit ontvangen. Contact opgenomen met een screenshot van de aangeboden prijs op de website. En wordt niks mee gedaan. Zeer slechte service. Onvriendelijke medewerker die blijft volhouden dat offerte niet is aangevraagd ondanks de gemaakte screenshot.
Een maand of 2 terug heb ik het kantoor…
Een maand of 2 terug heb ik het kantoor hierover aangeschreven voor de 2e keer. Blijkbaar interesseert dit bedrijf niet dat je als klant flink betoeterd voelt. Wat ging er mis? Wij hadden voor 5 weken een auto gehuurd in Spanje. Bij aankomst kregen wij een flink beschadigde auto mee. Midden in onze vakantie zijn we gebeld dat we de auto moesten langsbrengen om om te ruilen bij dichtsbijzijnde kantoor (10km). Een dag later aangekomen op onze afspraak bleek dat de nieuwe auto niet beschikbaar was. Wij moesten nog een 2e keer terugkomen. Daarnaast ontbrak het boekje in de auto met uitleg over alles en werkte de navigatie niet. Bij terugbrengen hebben we hier over geklaagd. Ik kon 50 euro korting krijgen maar ging hier niet mee akkoord en de medewerker zegde mij toe dat we 250 euro in mindering zouden krijgen. Vanwege alle ongemakken. Hiermee zijn we akkoord gegaan, in de consternatie ben ik mijn jas in de auto vergeten. vervolgens komen we thuis en word ik dezelfde avond nog gebeld door de "manager" van de locatie dat ze 50 euro willen overmaken. De medewerker heeft helemaal niet toegezegd om 250 euro te verminderen. Ik voel me bedrogen en huur nooit meer bij Alamo, liever wat duurder dan deze oplichterij. Van mijn jas heb ik natuurlijk nog nooit wat gehoord net als van mijn aanschrijving en klacht....onvoorstelbaar voor zo'n groot bedrijf!
Anderen bekeken ook
Beste reviews
Keurige auto, exact zoals geboekt
Keurige auto (Peugeot 508 estate automaat, zoals in de omschrijving was aangegeven tijdens het boeken). Vooral het inleveren bij Alamo in Malaga ging erg goed en snel. Super vriendelijke medewerker die ons snel heeft geholpen. Een 10 met een griffel!
Alamo Sevilla - Prima dienstverlening
Auto gereserveerd bij Alamo Sevilla (met betaling ter plaatse). De wagen was meteen beschikbaar en we konden nog veranderen in functie van onze bagage zonder meerprijs. We werden goed geholpen in het Engels door John en Laura. Zij waren heel vriendelijk en behulpzaam en namen tijd om ons dingen uit te leggen over de wagen en bereikbaarheid. Terugbrengen van de wagen ging ook vlot en geen problemen gehad. Uiteindelijk zelfs iets minder betaald dan verwacht. Aanrader!
Goed, professioneel en vriendelijk
Administratieve afwikkeling was vriendelijk en efficiënt. De auto stond klaar en bij het inleveren was de medewerker met de naam Beckham erg vriendelijk, professioneel en efficiënt. Het is de tweede keer dat ik een auto hier huur en ben erg tevreden