Mijn indruk van I-KOOK

In de reviews die ik heb gelezen over I-KOOK valt vooral op dat veel mensen blij zijn met de kwaliteit van de producten en de vriendelijke service. Velen vertellen dat het personeel echt deskundig is en goed advies geeft, wat een groot pluspunt is. Zo beschreef een klant hoe hij precies kreeg wat hij nodig had voor zijn keuken dankzij het maatwerkadvies. Maar er zijn ook wat minder leuke ervaringen. Een paar mensen klaagden over verkeerde bestellingen en dat onderdelen misten bij hun levering. Ook is er wat kritiek op de levertijden die soms langer duurden dan verwacht. Bovendien waren er enkele opmerkingen over onbeschoft gedrag van medewerkers, wat zeker beter kan. I-KOOK doet het over het algemeen goed, maar er is zeker ruimte voor verbetering op het gebied van bestelling en klantvriendelijkheid.

De door ons geselecteerde videos.


How to eat Korean BBQ
Tiny Big Mac Meal 🍔🍟 @TastemadeJapan
Found Cancer in my Chicken Meat 🐔 #Shorts

Nieuwste reviews

Dik tevreden!

De eerste keer dat wij I-Kook binnen liepen waren we nog oriënterende. We wisten wat we ongeveer wilde, maar waren nog uit over de kleur. We konden op ons gemak rondkijken, zonder opdringerige verkopers. Toen wij wat vragen hadden stond Jim ons te woord. En vanaf het eerste contact met Jim hadden wij er een goed gevoel over! Hij luisterde goed naar onze wensen en gaf eerlijk advies over de mogelijkheden. Van het een kwam het ander en uiteindelijk heeft Jim een ontwerp gemaakt zodat wij een idee kregen hoe de keuken er in het echt uit zou komen te zien. Terwijl hij bezig was met het ontwerp, konden wij onze vragen stellen over de apparatuur en de kastindeling en nog rond kijken voor ideeën voor het blad op het kookeiland. Jim was heel praktisch, gaf goed advies over de inbouwapparatuur en bood geen apparatuur aan die wij toch niet gaan gebruiken. Uiteindelijk gingen wij die middag met een ontwerp, offerte en een goed gevoel naar huis. De levering was netjes volgens afspraak. We hebben hem zelf geplaatst, maar konden voor vragen bellen en werden ook hierbij goed geholpen. Nadat alles was afgerond en de keuken in gebruik was, is Jim nog even persoonlijk langsgekomen om te vragen of alles naar wens was verlopen. Dit stelde we zeer op prijs. Al met al zijn wij dik tevreden over I-Kook en met name over Jim, die ons uitstekend heeft geholpen tijdens het gehele traject.

W
Wimco 6 maanden geleden
10
Totaal
Zou hier weer kopen?

Ben goed geholpen door de medewerker

Ben goed geholpen door de medewerker , snel , netjes , ben met de juiste keuken weggegaan en raad het iedereen aan , een echte specialist in keukens dus.

B
Brian Toet 6 maanden geleden
10
Totaal
Zou hier weer kopen?

Ik zou I kook niet aanraden

Ik zou I kook niet aanraden. De enige doel van de verkoper is geld verdienen zonder fatsoenlijk professioneel advies geven. Mijn indruk is dat verkoper geen verstand van zaken heeft. Ik ben blij dat mijn nieuwe keuken is niet van I kook geworden.

S
SC 6 maanden geleden
2
Totaal
Zou hier weer kopen?

Onze Tiktok aanraders over I-KOOK.


my fave anime openings will be playing on repeat on this ty v much @ikkoaudio

#bachhoakimxa #viral #xuhuong #unboxing #review #trending

Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! $5.90 | iKKO World's First AI TWS Earbuds with Smart System&Touchscreen ActiveBuds Bluetooth Earphones Wireless Headphone In-Ear Headset

Slechtste reviews

kitchen

If you read this review because you consider the services of I-Kook, I encourage you to read further and make a well informed decision.
Short version: Change in design after signing the offer, delayed delivery, poor installation process, wrong size cabinets and colors, mistakes during installation, mistakes in the design, missing appliances, poor communication with I-Kook specialist and lack of response from I-Kook management, currently hired a lawyer to help with the process and hopefully getting our money back since they do not want to remediate our situation.
Long version:
We have started our process about 2 years ago (for a new build house). The initial ordering process went somewhat good. Our specialist listened to us, made the design and delivered the plans. The nightmare started after we have signed the proposal (most of our pre-agreed desires although were promised to be included in the designed later, were not possible anymore. So we were advised to reconsider our wishes and compromise). About 4 month ago when the Kitchen had to be ordered, it was done in a very rushed way and as a result our kitchen arrived incomplete and many cabinets were of a wrong size and even colour. Most of our appliances up to this day are missing (refrigerator, freezer, stove, oven)
The delivery happened eventually, with one unexpected reschedule, but the installation.... was a nightmare.... after 2 failed reschedules, it has been cancelled the third time (they have asked us to come at our apartment 2 days in a row: Sunday and Saturday at 7am and no one showed up without emails or phone calls to reschedule or cancel the appointment). This is ridiculous, the customer is not the focus of their services for sure. I've never experienced such poor quality of service EVER. Emails are poorly followed-up and with delay, phone calls are not returned despite having asked for URGENT call back. Just ignored....
We were forced to go directly to I-Kook office to get to talk to someone. The result was disappointing: to all our questions the "kitchen coach" was claiming "I am only a guy selling kitchens in the store and I am not responsible for the delivery of the kitchen itself or installation, I cannot do anything". We asked for phone numbers and names of the responsible ones, he did not provide any stating that he will do it himself but no follow-up whatsoever.
Here is a list of the problems of our kitchen and what went wrong:
1) Delayed deliver (2 weeks later) and poor installation (after 3 reschedules the installer failed to install the entire kitchen. Up to this moment we have a half installed kitchen in our apartment). I will try attach pictures to show the magnitude of the problem.
2) The countertop was cut wrongly by the installer and does not fit the sockets on the wall. Currently, work on these sockets was not finalized and these are connected but exposed and unusable. There is also concern of safety as these exposed sockets are locate close to the water source which we use constantly.
3) Many cabinets were delivered in wrong sizes and wrong colours as a result the installation was not possible.
4) Even though we have paid the entire sum of the kitchen many of our appliances were not delivered. Currently we are missing :the refrigerator, the freezer, the oven, the stove. They have delivered only the hoot (not installed because it does not fit the cupboard it was supposed to go in), microwave and the dishwasher (which we cannot use because the door to it was not installed). Worth noting that they have provided us with temporary stove and fridge (which arrived dirty and I had to wash).
5) The handles to the drawers as well as some mechanisms were half installed (we cannot open all of our cabinets)
6) The side panels of the island are not completely painted and are not shaped (as the front). The back part of the side panels is flat (with no decorative shape) and not the right colour (just plain white with marker writing).
7) Some parts of our design is not possible to install such as the push open buttons of some cupboards and the water filter.
8) We have observed during the use of the microwave that the door is not stable and does not align properly when used. (During the initial installation in June, the installer tried to fix this but after several usages, the problem of misalignment reoccurred).
I am sure some of the details are escaping me now.. but the story is more or less like this.
All these problems were communicated to I-KOOK yet they did not react in any ways. We were forced to go to a qualified lawyer for council and advice. Now we are trying to get our money back since I-Kook did not want to remediate (not even respond to our requests and questions). Worth noting that we have filed several official complaints to the management of I-Kook via the formular on their website (again because there are no emails to direct people or phone numbers) but they were not answered not even an email confirmation that the formular was successfully submitted).
It is of course up to you to decide whether you want to go ahead and use their services (I would not recommend) and if you do so, I hope your experience will be better.

E
Elizabeth 2 jaar geleden
2
Totaal
Zou hier weer kopen?

Blijkbaar gaat het erg goed met IKook…

Blijkbaar gaat het erg goed met IKook Capelle. Zelfs zo goed dat ze potentiele klanten na het maken van hun offerte in de winkel ter plekke laten beslissen. De offerte wordt niet opgestuurd om er even rustig naar te kijken en na te meten, je moet direct beslissen over een paar duizend euro. “Dan bel je je vrouw toch even op” werd er gezegd. En Oja die vrouw die was net naar buiten gegaan omdat Andre de verkoper er niet tegen kon dat ons zoontje door de showroom liep. Hij leidde z’n collega te veel af die een offerte van 30k aan het uitwerken was… bijzonder. Bijzonder arrogant, maar blijkbaar hebben ze de euro’s niet nodig.

S
Stéphanie Kortenoever 7 maanden geleden
2
Totaal
Zou hier weer kopen?

Ik zou I kook niet aanraden

Ik zou I kook niet aanraden. De enige doel van de verkoper is geld verdienen zonder fatsoenlijk professioneel advies geven. Mijn indruk is dat verkoper geen verstand van zaken heeft. Ik ben blij dat mijn nieuwe keuken is niet van I kook geworden.

S
SC 6 maanden geleden
2
Totaal
Zou hier weer kopen?

Beste reviews

We werden super goed ontvangen door…

We werden super goed ontvangen door Dimitry Dinkgreve in de Bergen op Zoom vestiging. Niet opdringerig, gastvrij ontvangst. Daarnaast uitstekend advies gekregen van hem.

M
M.A.C Ooms 1 jaar geleden
10
Totaal
Zou hier weer kopen?

Dik tevreden!

De eerste keer dat wij I-Kook binnen liepen waren we nog oriënterende. We wisten wat we ongeveer wilde, maar waren nog uit over de kleur. We konden op ons gemak rondkijken, zonder opdringerige verkopers. Toen wij wat vragen hadden stond Jim ons te woord. En vanaf het eerste contact met Jim hadden wij er een goed gevoel over! Hij luisterde goed naar onze wensen en gaf eerlijk advies over de mogelijkheden. Van het een kwam het ander en uiteindelijk heeft Jim een ontwerp gemaakt zodat wij een idee kregen hoe de keuken er in het echt uit zou komen te zien. Terwijl hij bezig was met het ontwerp, konden wij onze vragen stellen over de apparatuur en de kastindeling en nog rond kijken voor ideeën voor het blad op het kookeiland. Jim was heel praktisch, gaf goed advies over de inbouwapparatuur en bood geen apparatuur aan die wij toch niet gaan gebruiken. Uiteindelijk gingen wij die middag met een ontwerp, offerte en een goed gevoel naar huis. De levering was netjes volgens afspraak. We hebben hem zelf geplaatst, maar konden voor vragen bellen en werden ook hierbij goed geholpen. Nadat alles was afgerond en de keuken in gebruik was, is Jim nog even persoonlijk langsgekomen om te vragen of alles naar wens was verlopen. Dit stelde we zeer op prijs. Al met al zijn wij dik tevreden over I-Kook en met name over Jim, die ons uitstekend heeft geholpen tijdens het gehele traject.

W
Wimco 6 maanden geleden
10
Totaal
Zou hier weer kopen?

Ben goed geholpen door de medewerker

Ben goed geholpen door de medewerker , snel , netjes , ben met de juiste keuken weggegaan en raad het iedereen aan , een echte specialist in keukens dus.

B
Brian Toet 6 maanden geleden
10
Totaal
Zou hier weer kopen?

Schrijf zelf een review