Ik heb zelf gemerkt dat de kwaliteit van Somfy producten soms wisselt. Eenmaal werkte mijn zonnescherm perfect, maar daarna had ik problemen met de motor. Gelukkig was de klantenservice snel en behulpzaam toen ik contact opnam. Toch vind ik de prijs aan de hoge kant, vooral als je denkt aan de mogelijke reparatiekosten later. Het zou fijn zijn als Somfy meer transparant was over hun garantievoorwaarden en verzekering dat de materialen consistenter blijven. Innovatie is duidelijk een sterke kant van Somfy, maar het zou beter kunnen met meer duurzame oplossingen zonder al te veel technische problemen. Al met al zijn er zeker goede kanten, maar er is ruimte voor verbetering.
De door ons geselecteerde videos.
Somfy Home Alarm - keyfob BE NL
Security that Protects Your Privacy - The Somfy HD Indoor Camera with Privacy Shutter
I Used These Smart Blinds - Somfy vs Ikea vs Soma
Persoonlijk was ik niet helemaal tevreden over de kwaliteit van Somfy producten. Mijn zonneschermmotor begon al na zes maanden weer stuk te gaan, wat best frustrerend was. Ook was het lastig om reserveonderdelen te vinden toen ik iets moest vervangen. Gelukkig stond de garantie wel klaar en reageerde hun klantenservice razendsnel. Ze hebben mijn defecte product binnen een paar dagen gerepareerd, wat ik erg op prijs stelde. Toch zou Somfy echt kunnen verbeteren door duurzamere materialen te gebruiken en de beschikbaarheid van onderdelen te vergroten, zodat klanten minder snel met problemen zitten.
Ik vind dat de prijs-kwaliteitverhouding van Somfy best goed is. Toen ik bijvoorbeeld mijn slimme zonwering bij hen kocht, merkte ik meteen de robuuste bouwkwaliteit en de soepele werking. Het product werkt tot nu toe perfect en dat vind ik belangrijk. Aan de andere kant was het lastig om snel geholpen te worden toen er een klein probleem was met de installatie. De klantenservice reageerde niet zo vlot als ik had gehoopt, en de reparatiekosten waren hoger dan ik had verwacht. Het zou fijn zijn als Somfy transparanter was over hun prijzen en misschien wat extra ondersteuning biedt bij eventuele problemen. Ook een langere garantieperiode zou echt een pluspunt zijn. Al met al krijg je wat je betaalt, maar er is zeker ruimte om de service en prijstransparantie te verbeteren.
Ik vond de klantenservice van Somfy best teleurstellend. Toen mijn somfy-motor een keer vastliep, moest ik meerdere keren bellen voordat ik iemand te pakken kreeg. De wachttijden waren echt lang, en het voelde alsof ik steeds opnieuw moest uitleggen wat het probleem was. Ook was de communicatie niet altijd duidelijk; ik kreeg tegenstrijdige informatie van verschillende medewerkers. Het zou top zijn als Somfy de bereikbaarheid kan verbeteren, misschien met meer telefonische ondersteuning of snellere responstijden online. Daarnaast zou een betere training voor het personeel ervoor zorgen dat klanten sneller en effectiever geholpen worden.
Toen ik een Somfy product bestelde, was de levering echt snel en ging alles vlotjes. De trackingsinformatie was duidelijk, dus ik wist precies waar mijn pakket stond. Toen ik echter een onderdeel moest retourneren omdat het defect was, liep het wat haperend. De retourkosten waren hoger dan ik had verwacht en het invullen van het retourformulier kostte meer tijd dan nodig was. Het zou top zijn als Somfy de retourprocedure wat eenvoudiger en kostenefficiënter kan maken. Gelukkig reageerde de klantenservice snel en werd het defecte onderdeel snel vervangen, wat ik erg op prijs stelde.
Persoonlijk vind ik Somfy een beetje wisselvallig qua reputatie. Ik heb zelf een Somfy zonwering laten installeren en dat werkte in eerste instantie top. Het systeem reageert snel en is makkelijk te bedienen via mijn smartphone. Maar toen ik een keer een probleem had met de motor, duurde het even voordat de klantenservice reageerde, en dat was best frustrerend. Ik zou willen dat Somfy sneller en klantvriendelijker ovéérgaat bij problemen. Ook meer duidelijke communicatie over updates of wijzigingen in hun producten zou fijn zijn. Als ze hier wat verbetering in brengen, denk ik dat hun reputatie echt sterk kan worden.
Ik ben echt onder de indruk van Somfy als het gaat om innovatie. Toen ik hun nieuwste smart home systeem installeerde, merkte ik meteen hoe gebruiksvriendelijk het was en hoe naadloos alles samenwerkt met mijn andere apparaten. Het feit dat ze blijven investeren in nieuwe technologieën laat zien dat ze vooroplopen in de markt. Toch zie ik ook kansen voor Somfy op het gebied van duurzaamheid. Het zou top zijn als ze meer duurzame materialen gaan gebruiken in hun producten en bijvoorbeeld energiezuinigere opties aanbieden. Daarnaast zou regelmatige software-updates niet alleen de veiligheid verbeteren, maar ook de levensduur van de apparaten verlengen. Door hier meer aandacht aan te besteden, kan Somfy hun innovatieve imago nog verder versterken en tegelijkertijd een duurzamere toekomst ondersteunen.
Mijn ervaring met de aanbiedingen en promoties van Somfy is best wisselvallig. Ik vond de kortingen op alarmsystemen echt aantrekkelijk toen ik op zoek was naar een beveiligingsoplossing. Toch merkte ik dat de prijsinformatie soms wat vaag was, wat voor verwarring zorgde. Bijvoorbeeld, de uiteindelijke kosten bleken hoger dan eerst aangegeven, wat best frustrerend was. Het zou top zijn als Somfy duidelijker communiceert over de prijzen en voorwaarden van hun deals. Zo weet je als klant precies wat je kunt verwachten zonder verrassingen achteraf.
Nieuwste reviews
Garantie Motorisation SOMFY - SAV injoignable
Bonjour,
j'ai un problème avec ma motorisation de Portail. J'ai procédé à un diagnostic, qui s'est avéré confirmé via des échanges sur le Forum Somfy.
Mon matériel est encore sous garantie.
Depuis hier, malheureusement j'ai déjà appelé 3 fois le SAV au 0.820.055.055 pour savoir comment faire mais je ne réussis pas à les joindre :(. à 15s la min, ça va faire cher !
A 13h12 aujourd'hui, le répondeur du SAV m'a indiqué que quelqu'un allait me rappelé dans les 2h, mais toujours rien à 16h15.
Lapeyre, qui m'a vendu la motorisation ne veut savoir et me renvoie vers le SAV SOMFY.
Le SAV m'a appelé à 17h03, je n'ai pas eu le temps de répondre qu'il avait raccroché en à peine 2 ou 3 secondes :(, c'est désespérant :(
J'avoue ne pas savoir comment faire :(
Sav somfy au top ,soucis avec télécommande telis ,demande de support sur le blog et magic solution trouvé et piece envoyer directement à mon domicile !un grand merci cela fait plaisir d'avoir encore quelques marques professionnelles qui assurent avec leurs client .....sav au top !bravo
Cushion nhà SMVY #makemeviral #xuhuongtiktok #2024
Unboxing met @Annie 🥰 ANNIE10 voor KORTING #fy #spavey #anniezheng
Slechtste reviews
Garantie Motorisation SOMFY - SAV injoignable
Bonjour,
j'ai un problème avec ma motorisation de Portail. J'ai procédé à un diagnostic, qui s'est avéré confirmé via des échanges sur le Forum Somfy.
Mon matériel est encore sous garantie.
Depuis hier, malheureusement j'ai déjà appelé 3 fois le SAV au 0.820.055.055 pour savoir comment faire mais je ne réussis pas à les joindre :(. à 15s la min, ça va faire cher !
A 13h12 aujourd'hui, le répondeur du SAV m'a indiqué que quelqu'un allait me rappelé dans les 2h, mais toujours rien à 16h15.
Lapeyre, qui m'a vendu la motorisation ne veut savoir et me renvoie vers le SAV SOMFY.
Le SAV m'a appelé à 17h03, je n'ai pas eu le temps de répondre qu'il avait raccroché en à peine 2 ou 3 secondes :(, c'est désespérant :(
J'avoue ne pas savoir comment faire :(
SAV déplorable et PAYANT à 0.15cts la minute!
Et si vous souhaitez de l'aide après avoir dépensé plusieurs centaines d'euros pour un équipement complet, il y a un "forfait a 49€" pour une heure d'assistance...
Enfin, produit qui tombe souvent en panne et le top du top, c'est que j'arrive régulièrement à ouvrir ma porte sans faire sonner l'alarme.
Bravo Somfy.
PS: Somfy, si vous voulez que je vous donne plus d'informations, pas de problème mais cela vous sera facturé 49€/heure :)
Portail Somfy exavia moins de 3 ans. En panne, SAV ne réponds pas au mail ni au téléphone, fuyez cette marque qui vous laisse sans autre solution que de changer… de marque… personne ne réponds à rien , même pas une liste de dépanneurs agréés
Sav somfy au top ,soucis avec télécommande telis ,demande de support sur le blog et magic solution trouvé et piece envoyer directement à mon domicile !un grand merci cela fait plaisir d'avoir encore quelques marques professionnelles qui assurent avec leurs client .....sav au top !bravo