4.2

Simi Reizen
10 reviews uit 1 bron

Overzicht

4.2
Productkwaliteit en Garantie
3.2
Prijs/Kwaliteitverhouding
3.8
Klantenservice en Klachtenafhandeling
5
Levering en Retournering
2
Reputatie
6
Innovatie en Duurzaamheid

Simi Reizen

Simi Reizen is een bedrijf dat jongerenvakanties organiseert. Ze bieden diverse activiteiten in het buitenland aan waar jongeren van kunnen genieten. Ongeveer 60% van de jongeren die bij Simi Reizen reizen boekt, doet dat zelfstandig. Op de website van Simi Reizen kunnen klanten het aanbod bekijken en een reis boeken door hun gewenste datum te selecteren en persoonlijke gegevens in te vullen. Voor vragen en contactmogelijkheden, kunnen klanten terecht op de website van het bedrijf.

Wat zeggen de reviews?

Simi Reizen biedt een gevarieerd product met wisselende kwaliteit en garantie op de ervaring. Hoewel sommige klanten genieten van redelijk comfortabele busomstandigheden en sterke groepsbanden, zijn er ook klachten over slechte accommodaties, excursies en communicatie. De waarde voor je geld is ook een punt van zorg, omdat er betere opties elders beschikbaar zijn en Simi vaak om extra geld vraagt. Een goede reputatie als het gaat om reisleiders en georganiseerde boekingsprocessen wordt overschaduwd door klachten over onprofessioneel gedrag en gebrek aan hulp bij problemen. Het bedrijf moet meer transparantie tonen en openstaan voor verbeteringen om vertrouwen en positieve reputatie op te bouwen.

Productkwaliteit en Garantie

4.2
Thumbs-Up 3
Thumbs-Down 8
  • "Hechte band met groep opgebouwd en enorm veel lol tijdens activiteiten"
  • "Onvoldoende verantwoordelijkheid bij beëindiging"
  • "Slechte excursies"
  • "Slechte hotels en excusies werden niet uitgevoerd zoals beschreven"
  • "Fantastisch voor een passende prijs"
  • "Slechte buscondities en hitte tijdens hittegolf"
  • "Onjuiste weergave van traditioneel diner"
  • "Misleidende informatie over hike en blessuregevoeligheid"
  • "Onhygiënisch en schimmel in hotel in Montenegro"
  • "Comfortabele bus tijdens reis"
  • "Onaangename ervaring met laatste hostel in Malaga"
De kwaliteit van het product varieert sterk op basis van deze beoordelingen. Aan de positieve kant, zijn de prijzen redelijk en is er plezier en een sterke groepsband tijdens de activiteiten. Aan de negatieve kant, zijn er klachten over slechte hotels, excursies die niet voldoen aan de beschrijving en onhygiënische omstandigheden. Wat betreft garantie lijkt het erop dat de buscondities tijdens de reizen redelijk comfortabel zijn, maar er zijn ook meldingen van een onaangename ervaring in een hostel. Over het algemeen lijkt het product van wisselende kwaliteit te zijn en is er geen consistente garantie op de ervaring.

Prijs/Kwaliteitverhouding

3.2
Thumbs-Up 1
Thumbs-Down 6
  • "Betere opties elders beschikbaar"
  • "Simi vraagt telkens geld voor te schieten en beweert onwaarheden over de hotels"
  • "Geen hulp ter plaatse en geen alternatieven geboden voor slechte situatie"
  • "Slechte arbeidsvoorwaarden en betaling"
  • "Fantastisch voor een passende prijs"
  • "Te duur voor wat ik heb gekregen"
  • "Slechte buscondities en hitte tijdens hittegolf"
Simi biedt niet de beste waarde voor je geld, aangezien er betere opties elders beschikbaar zijn. Het bedrijf vraagt constant om geld voor te schieten en geeft onjuiste informatie over de hotels. Daarnaast bieden ze geen hulp ter plaatse en geven ze geen alternatieven in geval van een slechte situatie. De arbeidsvoorwaarden en betaling voor medewerkers zijn ook slecht. Hoewel sommige klanten het fantastisch vinden voor een passende prijs, vinden anderen het te duur voor wat ze hebben gekregen vanwege slechte buscondities en hitte tijdens een hittegolf.

Klantenservice en Klachtenafhandeling

3.8
Thumbs-Up 7
Thumbs-Down 22
  • "Reisleiders met veel kennis en goed georganiseerd"
  • "Makkelijke boekingsproces en goed geregeld transport en accommodatie"
  • "Hechte band met groep opgebouwd en enorm veel lol tijdens activiteiten"
  • "Slechte communicatie"
  • "Starre houding"
  • "Weigering om fout te corrigeren"
  • "Onprofessioneel gedrag"
  • "Duizelig persoon naar huis gestuurd"
  • "Onveilige situatie voor reiziger"
  • "Onvoldoende verantwoordelijkheid bij beëindiging"
  • "Niet aanbevolen voor minder mobiele reizigers"
  • "Misleidende informatie op website"
  • "Slechte hotels en excusies werden niet uitgevoerd zoals beschreven"
  • "Simi vraagt telkens geld voor te schieten en beweert onwaarheden over de hotels"
  • "Geen hulp ter plaatse en geen alternatieven geboden voor slechte situatie"
De reisorganisatie Simi heeft een goede reputatie als het gaat om reisleiders met veel kennis en een goed georganiseerd boekingsproces, transport en accommodatie. De hechte band die wordt opgebouwd en de lol tijdens activiteiten worden ook gewaardeerd. Echter, er zijn ook klachten over slechte communicatie, starre houding en onprofessioneel gedrag, zoals het weigeren om fouten te corrigeren en een onveilige situatie voor reizigers. Daarnaast is er kritiek op de slechte hotelaccommodaties, excursies die niet worden uitgevoerd zoals beschreven, en het vragen van geld vooruit door Simi. Er wordt ook aangegeven dat er geen hulp ter plaatse en geen alternatieven worden geboden bij problemen. Al met al zijn er zowel positieve als negatieve ervaringen met de service en klachtafhandeling van Simi.

Levering en Retournering

5
Thumbs-Up 2
Thumbs-Down 3
  • "Makkelijke boekingsproces en goed geregeld transport en accommodatie"
  • "Fijn om dingen te ondernemen"
  • "Slechte hotels en excusies werden niet uitgevoerd zoals beschreven"
  • "Geen hulp ter plaatse en geen alternatieven geboden voor slechte situatie"
  • "Onjuiste reistijden en vertraging door files"
Het boekingsproces en transport werden goed geregeld, maar de accommodatie liet te wensen over. Hoewel het fijn was om activiteiten te ondernemen, werden de excursies niet zoals beschreven uitgevoerd. Er was geen ter plaatse hulp of alternatieven geboden bij problemen, en de reistijden waren onjuist wat resulteerde in vertragingen door files.

Reputatie

2
Thumbs-Up 0
Thumbs-Down 2
  • "Reviews niet representatief"
  • "Simi vraagt telkens geld voor te schieten en beweert onwaarheden over de hotels"
De brand reputation van Simi wordt negatief beïnvloed door reviews waarin wordt geklaagd over verzoeken om extra geld en onwaarheden over de hotels. Dit kan potentiële klanten afschrikken en hun vertrouwen in het merk verminderen. Het is belangrijk voor Simi om transparantie en eerlijkheid te tonen om een positieve reputatie op te bouwen en te behouden.

Innovatie en Duurzaamheid

6
Thumbs-Up 2
Thumbs-Down 3
  • "Perfect uitgevoerd concept van groepsreizen voor jongeren met leeftijdsgenoten"
  • "Staat niet open voor verbetering"
  • "Gebrek aan professionele ondersteuning"
  • "Onvoldoende luisteren naar medewerkers en feedback"
  • "Veel landschappen gezien"
Het concept van groepsreizen voor jongeren met leeftijdsgenoten is perfect uitgevoerd, waarbij veel landschappen worden gezien. Helaas staat het bedrijf niet open voor verbeteringen en is er een gebrek aan professionele ondersteuning, omdat er onvoldoende wordt geluisterd naar medewerkers en feedback.