I-KOOK

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Bestellen 2
Service 2
Prijs 2
Bezorging 2

Totaal

2
100% zou hier weer kopen

I-KOOK

De verbouwing van een woonhuis of kantoorpand gaat voor de meeste mensen gepaard met een hoop stress. Dit is jammer, want je betaald er vaak ook nog eens een behoorlijke geldprijs voor. Zeker aan de plaatsing van een nieuwe keuken kan een hoog prijskaartje hangen, dus voordat je tot aankoop overgaat wil je er wel zeker van zijn dat alles tot in de puntjes geregeld wordt. Op ReviewsBird.nl worden bedrijven die in het bezit zijn van een website beoordeeld door hun klanten. Ook I-KOOK.Keukens hoort in dit rijtje thuis. Meer weten? Bekijk hier wat anderen van dit bedrijf vinden. Op ReviewsBird.nl kunt u de ervaringen van anderen lezen, zonder dat deze door het bedrijf zelf gemanipuleerd worden. Wij plaatsen enkel de reacties van particuliere consumenten. Zowel positieve en negatieve reviews worden door ons geplaatst.

Het doel van ReviewsBird.nl is om een eerlijk platform te bouwen waarin consumenten hun ervaringen over bepaalde zaken kunnen delen. Zelf uw beoordeling over I-KOOK achter laten kan natuurlijk ook!

Over I-KOOK
De Zwolse broers Jaap en Roel Oostra openden in 2001 hun eerste keukenwinkel met de naam I-KOOK Keukens in Hattum. De missie luidde “persoonlijke begeleiding en aandacht voor iedereen met als doel een betaalbare, kwalitatief hoogstaande en unieke keuken te leveren”. Deze uitgangspunten gelden nog steeds. In de winkel is geen ruimte voor poespas, maar staan zaken als eerlijkheid, logica en direct klantcontact met 1 contactpersoon en persoonlijke zorg centraal. Deze visie en de klantenbenadering blijken door de consumenten goed gewaardeerd te worden. Het bedrijf heeft inmiddels 26 winkels door heel Nederland. De medewerkers werken dan ook niet volgens een standaard rangorde met winkelhosts, technici en monteurs maar worden met een modern woord keukencoaches genoemd en begeleiden het proces van deur tot deur.

Producten en Diensten van I-KOOK
Bij I-KOOK draait alles om keukens. De keukencoaches staan de klant met kennis van zaken bij het ontwerpen en samenstellen van de gewenste keuken. Het verkooppunt van I-KOOK is dat de klant, in tegenstelling tot veel andere keukenleveranciers, maar met één aanspreekpunt te maken krijgt. De keukencoach helpt bij het ontwerpen van de keuken en blijft de klant begeleiden totdat de keuken volledig en naar tevredenheid van de klant geïnstalleerd is. Ook bij eventuele nazorg blijft de keukencoach van I-KOOK als aanspreekpunt dienen voor de klant. Op de website is een gratis Keukenplanner opgenomen, waarmee de klant zijn eigen keuken in 3-D kan ontwerpen zodat de klant een realistisch beeld kan krijgen over hoe de keuken eruit zal komen te zien.

Complimenten, Klachten en Tips over I-KOOK
Het plaatsen van een nieuwe keuken is niet iets wat je zomaar doet. Behalve dat de aanschaf van een nieuwe keuken niet goedkoop is, komt er ook een hoop vakmanschap bij kijken. Daarom kiezen veel mensen ervoor om een keuken te kopen, inclusief plaatsing. Een nieuwe keuken dient er niet alleen mooi uit te zien, maar moet zeker ook handig in het gebruik zijn. Smaken en eisen verschillen per huishouden. Bij I-KOOK beloven ze om het proces van het kiezen tot het plaatsen van de keuken begeleiding te geven zodat alles gladjes verloopt. Tenminste, dat is wat ze op de website beloven! Heeft u ervaring met I-KOOK? Laat ons weten wat uw persoonlijke ervaring is! ReviewsBird.nl rekent op uw medewerking!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Spotlight: Wat zeggen onze klanten?

E
Elizabeth 1 jaar geleden
2
If you read this review because you consider the services of I-Kook, I encourage you to read further and make a well informed decision.
Short version: Change in design after signing th...

Alle reviews ( 1 )

kitchen

If you read this review because you consider the services of I-Kook, I encourage you to read further and make a well informed decision.
Short version: Change in design after signing the offer, delayed delivery, poor installation process, wrong size cabinets and colors, mistakes during installation, mistakes in the design, missing appliances, poor communication with I-Kook specialist and lack of response from I-Kook management, currently hired a lawyer to help with the process and hopefully getting our money back since they do not want to remediate our situation.
Long version:
We have started our process about 2 years ago (for a new build house). The initial ordering process went somewhat good. Our specialist listened to us, made the design and delivered the plans. The nightmare started after we have signed the proposal (most of our pre-agreed desires although were promised to be included in the designed later, were not possible anymore. So we were advised to reconsider our wishes and compromise). About 4 month ago when the Kitchen had to be ordered, it was done in a very rushed way and as a result our kitchen arrived incomplete and many cabinets were of a wrong size and even colour. Most of our appliances up to this day are missing (refrigerator, freezer, stove, oven)
The delivery happened eventually, with one unexpected reschedule, but the installation.... was a nightmare.... after 2 failed reschedules, it has been cancelled the third time (they have asked us to come at our apartment 2 days in a row: Sunday and Saturday at 7am and no one showed up without emails or phone calls to reschedule or cancel the appointment). This is ridiculous, the customer is not the focus of their services for sure. I've never experienced such poor quality of service EVER. Emails are poorly followed-up and with delay, phone calls are not returned despite having asked for URGENT call back. Just ignored....
We were forced to go directly to I-Kook office to get to talk to someone. The result was disappointing: to all our questions the "kitchen coach" was claiming "I am only a guy selling kitchens in the store and I am not responsible for the delivery of the kitchen itself or installation, I cannot do anything". We asked for phone numbers and names of the responsible ones, he did not provide any stating that he will do it himself but no follow-up whatsoever.
Here is a list of the problems of our kitchen and what went wrong:
1) Delayed deliver (2 weeks later) and poor installation (after 3 reschedules the installer failed to install the entire kitchen. Up to this moment we have a half installed kitchen in our apartment). I will try attach pictures to show the magnitude of the problem.
2) The countertop was cut wrongly by the installer and does not fit the sockets on the wall. Currently, work on these sockets was not finalized and these are connected but exposed and unusable. There is also concern of safety as these exposed sockets are locate close to the water source which we use constantly.
3) Many cabinets were delivered in wrong sizes and wrong colours as a result the installation was not possible.
4) Even though we have paid the entire sum of the kitchen many of our appliances were not delivered. Currently we are missing :the refrigerator, the freezer, the oven, the stove. They have delivered only the hoot (not installed because it does not fit the cupboard it was supposed to go in), microwave and the dishwasher (which we cannot use because the door to it was not installed). Worth noting that they have provided us with temporary stove and fridge (which arrived dirty and I had to wash).
5) The handles to the drawers as well as some mechanisms were half installed (we cannot open all of our cabinets)
6) The side panels of the island are not completely painted and are not shaped (as the front). The back part of the side panels is flat (with no decorative shape) and not the right colour (just plain white with marker writing).
7) Some parts of our design is not possible to install such as the push open buttons of some cupboards and the water filter.
8) We have observed during the use of the microwave that the door is not stable and does not align properly when used. (During the initial installation in June, the installer tried to fix this but after several usages, the problem of misalignment reoccurred).
I am sure some of the details are escaping me now.. but the story is more or less like this.
All these problems were communicated to I-KOOK yet they did not react in any ways. We were forced to go to a qualified lawyer for council and advice. Now we are trying to get our money back since I-Kook did not want to remediate (not even respond to our requests and questions). Worth noting that we have filed several official complaints to the management of I-Kook via the formular on their website (again because there are no emails to direct people or phone numbers) but they were not answered not even an email confirmation that the formular was successfully submitted).
It is of course up to you to decide whether you want to go ahead and use their services (I would not recommend) and if you do so, I hope your experience will be better.

E
Elizabeth 1 jaar geleden
Bestellen
2
Service
2
Prijs
2
Bezorging
2
Totaal
2
Zou hier weer kopen?

Schrijf zelf een review

We gebruiken affiliate links. Als je klikt en iets koopt, kunnen we een commissie krijgen zonder extra kosten voor jou. Bedankt voor je steun!