KLM

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Bestellen 10
Service 10
Prijs 10
Bezorging 10

Totaal

10
100% zou hier weer kopen

KLM

Kijk jij nu al uit naar je volgende vakantie? Weet je nog niet zeker waar je die gaat boeken? Nou, dan is KLM de oplossing! Deze luchtvaartmaatschappij vliegt naar maar liefst 150 bestemmingen over de hele wereld. Er zal vast wel een bestemming tussen zitten die jij interessant vindt. Bekijk hun website klm.nl om alle bestemmingen te ontdekken.

Het is waar dat voordat je in een bedrijf investeert of iets koopt, je wilt weten of het bedrijf geloofwaardig is. Om te zien of ze betrouwbaar zijn, kun je deze reviews lezen.

Wat is KLM?

KLM (Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V.) is de nationale luchtvaartmaatschappij van Nederland en opereert vanuit haar hub op Schiphol. Samen met haar zusteronderneming Air France is zij een van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld. Ze zijn lid van de SkyTeam luchtvaartalliantie. KLM heeft haar hoofdkantoor in Haarlemmermeer.

KLM heeft meer dan 35.000 medewerkers momenteel.

KLM is ook bezig met het bedrijf en het vliegen meer duurzaam te maken, zoals met:

  • Duurzame vliegtuigbrandstof
  • Herbebossing

Prijs voor de beste luchtvaartmaatschappij voor passagiers.

KLM heeft onlangs de prijs voor beste luchtvaartmaatschappij voor passagiers gewonnen. Dit gaat onder meer over thema's, zoals veiligheid, welzijn en duurzaamheid.

Producten en diensten van KLM

Luchtvaartmaatschappij KLM biedt KLM Holidays en een mogelijkheid om punten te sparen voor onder meer kortingen op hotels, vluchten, events en nog veel meer. Deze punten heten Flying Blue Miles.

Bij KLM Holidays ben je gegarandeerd met de SGR-garantie, kun je je vakantie (hotel, huurauto en vlucht) in één keer boeken. Kies gewoon uit de 150 bestemmingen van KLM en zijn partners.

KLM retour- en garantiebeleid

Terugbetaling

Als je plannen wat zijn veranderd, je geen tijd meer hebt, of iets anders – dan ben je waarschijnlijk niet gelijk je geld kwijt. Je hebt bij KLM natuurlijk de mogelijkheid op terugbetaling.

Dit kun je aanvragen via hun online terugbetalingssysteem. Dit systeem controleert of je in aanmerking komt voor een volledige contante terugbetaling of slechts een deel daarvan. Als je moet bellen, houd er dan rekening mee dat onze servicekosten van toepassing kunnen zijn.

Je aanvraag wordt binnen 7 dagen verwerkt. Om te voorkomen dat al je vluchten worden geannuleerd, moet je er rekening mee houden dat we je restitutie verwerken zodra je die aanvraagt. Zij vragen je vriendelijk dit te doen vóór de datum van je oorspronkelijke vlucht als die in de nabije toekomst is gepland. Anders kan het cabinepersoneel aan boord op je wachten. Dit kan het instappen van andere passagiers vertragen.

Wees er wel van bewust dat een terugbetaling aanvragen als je je vlucht via een reisbureau hebt geboekt, dat een terugbetaling dan een stuk lastiger wordt. Neem contact op met het reisbureau en om het proces sneller te maken, kun je ook KLM een belletje geven om mee te helpen.

Bagage

Als je problemen hebt gehad met je bagage zoals beschadiging, het kwijtraken ervan of vertraging van aankomst, dan kan je een eventuele compensatie krijgen.

Als je bagage vertraagd is, moet je extra spullen kopen tot je bagage aankomt. Neem contact met ons op binnen 21 dagen vanaf de dag dat je tas is afgeleverd. Om een claim in te dienen stuur je ons een kopie van het ontvangstbewijs van de artikelen die je hebt gekocht. Zij zullen je graag schadeloos stellen.

Iets waarvan we hopen dat je het nooit hoeft mee te maken: je bagage die zoekraakt. Als je je koffer niet binnen 21 dagen na aankomst van je vlucht terugkrijgt, neem dan contact op met de klantenservice. Zij zullen hier samen aan werken. Een van de mogelijke uitkomsten kan zijn dat we aanraden contact op te nemen met je verzekeringsmaatschappij. Waar de meeste verzekeringen eigendommen dekken, is er een dekkingslimiet per polis of andere verzekeringen die een rol kunnen spelen.

Helaas kan je bagage tijdens het vervoer soms beschadigd raken. Normale slijtage kan leiden tot krassen op het oppervlak of kleine deuken. Schiphol is niet verantwoordelijk voor kleinere beschadigingen. Is je bagage ernstiger beschadigd? Meld dit dan zo snel mogelijk bij de bagagebalie

Heb je de schade ontdekt nadat je de luchthaven hebt verlaten? Meld dit dan binnen 7 dagen na je aankomst.

Compensatie

Je hebt recht op compensatie als je aan deze 3 criteria voldoet:

  • je vlucht was vertraagd of geannuleerd, en als gevolg daarvan was je aankomsttijd meer dan 3 uur later dan aanvankelijk gepland;
  • Je reisde naar, van of via een Europese bestemming.
  • en de vertraging of annulering van je vlucht werd niet veroorzaakt door bijzondere omstandigheden, zoals extreem weer

Type vouchers

Als je in aanmerking komt, ontvang je een EMD-bon (ook wel reisbon genoemd). De vergoeding hangt af van het type voucher.

Controleer wat op jouw reis van toepassing is:

  • Was je vlucht 1.500 km of minder? Dan ontvang je voucher type A met een waarde van EUR 350 (niet-terugbetaalbaar) of EUR 250 (terugbetaalbaar).
  • Was je vlucht binnen de EU en meer dan 1.500 km, of buiten de EU en tussen 1.500 en 3.500 km? Dan ontvang je voucher type B met een waarde van EUR 500 (niet-terugbetaalbaar) of EUR 400 (terugbetaalbaar).
  • Was je vlucht buiten de EU en meer dan 3.500 km? Dan ontvang je voucher type C met een waarde van EUR 800 (niet-terugbetaalbaar) of EUR 600 (terugbetaalbaar).

Klantenservice van KLM

Facebook

: https://web.facebook.com/KLM?_rdc=1&_rdr

LinkedIn:

https://www.linkedin.com/company/klm/

Instagram

: https://www.instagram.com/klm/

Hulp pagina

: https://www.klm.nl/en/contact

Klantenservice telefoonnummer

: 0860 247 747

WhatsApp-nummer:

+31206490787

De klantenservice van KLM is 24 uur en 7 dagen per week beschikbaar.

Hoofdkantoor

:

KLM Royal Dutch Airlines
P.O. Box 7700
1117 ZL Schiphol
Nederland

Bezoekadres:

Amsterdamseweg 55
1182 GP Amstelveen
Nederland

Telefoonnummer

: +31 (0)20 - 649 9123

Reviews en ervaringen met KLM

Heb je onlangs een vlucht geboekt bij KLM? Beviel de service je? Zou je het andere mensen aanraden? Deel je ervaring om anderen te helpen de juiste keuze te maken bij deze beslissing. Als je nog niets geboekt hebt, dan kun je hier de beoordelingen over KLM vinden.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews ( 0 )

Nog geen reviews.

Schrijf zelf een review

We gebruiken affiliate links. Als je klikt en iets koopt, kunnen we een commissie krijgen zonder extra kosten voor jou. Bedankt voor je steun!